Med risiko for at blive høvlet ned......( har prøvet det før :-) )
Forskellen på disse 2 typer blokke ved de fleste . Men hvad med kardan , klump , trækaksler . Er der nogen væsentlig forskel her ? Jeg ved at gods tykkelsen på kardan + aksler er større på BB , men er klumpen mm. så også forstærket ?
BB conrta SB
Re: BB conrta SB

-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 23. mar 2004, 02:16
Re: BB conrta SB
På en 1967'er fik jeg under en e-mail snak følgende fra en NCRS masterjudge og ualmindelig hjælpsom fyr. Det var i øvrigt i forbindelse med spørgsmål om at proppe en BB motor i en original SB bil:
The BB cars had the following changes over a SB car:
>Bigger radiator and accompanying fan shroud (all available used or aftermarket)
>Heavier front coil springs
>Heavier front sway bar (3/4 in to 7/8 in) (this is not critical to do)
>Rear sway bar, only one size, (not critical to do)
>Bigger yokes on the rear end (not critical to do)
>Sidepipes would need to be altered from 2 inch to 2.5 inch on the motor end
The BB cars had the following changes over a SB car:
>Bigger radiator and accompanying fan shroud (all available used or aftermarket)
>Heavier front coil springs
>Heavier front sway bar (3/4 in to 7/8 in) (this is not critical to do)
>Rear sway bar, only one size, (not critical to do)
>Bigger yokes on the rear end (not critical to do)
>Sidepipes would need to be altered from 2 inch to 2.5 inch on the motor end
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster