BB conrta SB

Alm. snak
Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

BB conrta SB

Indlægaf Allan#271 » 13. aug 2004, 00:15

Med risiko for at blive høvlet ned......( har prøvet det før :-) )

Forskellen på disse 2 typer blokke ved de fleste . Men hvad med kardan , klump , trækaksler . Er der nogen væsentlig forskel her ? Jeg ved at gods tykkelsen på kardan + aksler er større på BB , men er klumpen mm. så også forstærket ?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: BB conrta SB

Indlægaf david » 13. aug 2004, 11:27

Klumpen er den samme, bortset fra at man på big blocks brugte støbte overfald til at holde kardankrydsene med, modsat smallblockens 'straps'. Noget andet er at et 10 boltet Corvette bagtøj/kardansæt har en begrænset holdbarhed bagved en bigblock. Der dog er  mulighed for at lave en 12 boltet konvertering og gå op i styrke på kardanen/ th 400 yoke.

(udmeldt) Anders
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. mar 2004, 02:16

Re: BB conrta SB

Indlægaf (udmeldt) Anders » 13. aug 2004, 20:02

På en 1967'er fik jeg under en e-mail snak følgende fra en NCRS masterjudge og ualmindelig hjælpsom fyr. Det var i øvrigt i forbindelse med spørgsmål om at proppe en BB motor i en original SB bil:

The BB cars had the following changes over a SB car:

>Bigger radiator and accompanying fan shroud (all available used or aftermarket)
>Heavier front coil springs
>Heavier front sway bar (3/4 in to 7/8 in) (this is not critical to do)
>Rear sway bar, only one size, (not critical to do)
>Bigger yokes on the rear end (not critical to do)
>Sidepipes would need to be altered from 2 inch to 2.5 inch on the motor end



Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst