Indlægaf Piet » 29. jun 2004, 16:00
en holly 600, burde være rigeligt til din motor, så det må være fordi den er slidt at svend siger den ikke fungerer optimalt mere, så jeg vil anbefale en af samme slags eller et rep kit til den gamle, med hensyn til tænding har jeg selv lige købt et MSD system hos Summit, MSD har en ny elektronisk strømfordeler bygget specielt til ældre corvetter, den har både mekanisk tachdrive (så du kan bibeholde din omdrejningstæller) samt både mekanisk & vacuum advance (for bedre benzin økonomi) alternativt kan du købe et repkit til din originale strømfordeler hos Paragon men med arbejdsløn vil det hurtigt løbe op at renovere den og så har du stadig de gamle platiner at slås med.
vi har precis den samme motor i vores biler thomas så jeg kan anbefale disse ting med sindsro :), jeg er ikke helt sikker på din knast men jeg tvivler stærkt på den er skrappere end en edelbrock performer RPM (ud fra hvad jeg kunne høre på din tomgang)
Jeg kører selv med en Edelbrock performer 600CFM kaburator, men der er efterhånden mange proffer som har fortalt mig at de foretrækker Holley, så skulle jeg have ny kaburator ville det blive holley eller Deamon, eller en af Edelbrocks nye Q-jet kaburatorer det er den type kaburator din bil blev født med og den er klippe stabil.
der er dog stor prisforskel på disse kaburatorer og personligt har jeg ingen problemer med min billige edelbrock.