Ny Carburator + Tænding

Alm. snak
Gæst

Ny Carburator + Tænding

Indlægaf Gæst » 29. jun 2004, 13:59

Svend i Nybølle har min Corvette til reperation, dommen lyder at jeg skal have ny tænding samt kigge efter et alternativ til min Holley 600 Karb. da denne ikke fungere optimalt mere. Motoren har åbentbart en performance indsugning og lidt skarpere knaster end jeg vidste til!!! Spørgsmålet lyder på : Til mit forbrug, strandvejskørsel og lignende : Hvad vil i anbefale af tænding og hvilken karburator skal jeg købe?

Hilsen Thomas

Piet

Re: Ny Carburator + Tænding

Indlægaf Piet » 29. jun 2004, 16:00

en holly 600, burde være rigeligt til din motor, så det må være fordi den er slidt at svend siger den ikke fungerer optimalt mere, så jeg vil anbefale en af samme slags  eller et rep kit til den gamle, med hensyn til tænding har jeg selv lige købt et MSD system hos Summit, MSD har en ny elektronisk strømfordeler bygget specielt til ældre corvetter, den har både mekanisk tachdrive (så du kan bibeholde din omdrejningstæller) samt både mekanisk & vacuum advance (for bedre benzin økonomi) alternativt kan du købe et repkit til din originale strømfordeler hos Paragon men med arbejdsløn vil det hurtigt løbe op at renovere den og så har du stadig de gamle platiner at slås med.

vi har precis den samme motor i vores biler thomas så jeg kan anbefale disse ting med sindsro :), jeg er ikke helt sikker på din knast men jeg tvivler stærkt på den er skrappere end en edelbrock performer RPM (ud fra hvad jeg kunne høre på din tomgang)

Jeg kører selv med en Edelbrock performer 600CFM kaburator, men der er efterhånden mange proffer som har fortalt mig at de foretrækker Holley, så skulle jeg have ny kaburator ville det blive holley eller Deamon, eller en af Edelbrocks nye Q-jet kaburatorer det er den type kaburator din bil blev født med og den er klippe stabil.

der er dog stor prisforskel på disse kaburatorer og personligt har jeg ingen problemer med min billige edelbrock.

Gæst

Indlægaf Gæst » 29. jun 2004, 16:42

Det er korrekt at Svend siger den er slidt, Jeg har selv set på Edelbrock´s Q-jet og fundet det interessant så det skal det nok være, selv tændingen var det jeg havde i tankerne, en MSD, så det er dejligt at høre at jeg ikke er helt ved siden af. Hvor køber jeg så dette til de mest fornuftige penge...Ecklers?

PS. Skulle der være andre syn på sagen lytter jeg gerne.

Hilsen Thomas

Gæst

Indlægaf Gæst » 29. jun 2004, 17:33

Til David : er det muligt at kontakte dig via TLF / email da jeg har nogle spørgsmål til dig angående den Corvette jeg har købt af Doc herinde fra, han siger du er yderst kendt på Corvetten og altid er god for råd.

MVH

Kenneth

Gæst

Indlægaf Gæst » 29. jun 2004, 18:15

Takker du skulle få en mail nu her

MVH

Kenneth

Gæst

Indlægaf Gæst » 29. jun 2004, 18:16

Svend har ikke set et tændingssystem som mit før, i øvrigt at hele gearet smadret til omdrejningstælleren, som jeg i øvrigt ikke kan få elektronisk til min årgang, så vidt jeg ved. Derfor vil jeg have nyt tændings anlæg.

Vedr. karburator er jeg egentlig ligeglad med fabrikat, bare pisset virker ordentligt!

Hilsen Thomas

Tilbage til "Generelt forum"