Indlægaf erik1303 » 20. jun 2008, 21:26
Nu er det jo sådan at samlinger af bremserør og slanger er enten koniske eller med krave, så der er næsten garanti for at det bliver tæt uden at voldspænde, men der skal selvfølgelig være lidt ';gefühl'; med hvad man spænder til med.
Jeg har i sidste uge renoveret mine 4 calipre, de 2 forreste er med kobberskiver og er man i tvivl, kan de skiftes eller udglødes, de 2 bageste calipre er med ';krave';, og det drillede naturligvis lidt med flere afmont. og samlinger til følge, men de er tætte uden at spænde for meget.
Det er iøvrigt utroligt hvad renov. af calib. + nye klodser kan gøre for bremseevnen, nu er det som at kaste anker, og helt snorlige.
På bremsestanden røg den over 3 på forhjul, og 2 på baghjul og håndbremsen, så det er da temmelig godt.
Jeg har lige et ønske her til forrummet, og det er når der bliver stillet et spørgsmål det være sig teknisk eller generelt, og folk herinde er jo mægtig flinke til at svare med div. løsninger, kan man så ikke lige ';melde'; tilbage og svare om det hjalp eller ikke, det er jo også rart for os andre at vide der måske er kommet med et lille ';fif'; brugbart eller ej.
Erik