Konvertering fra aut. til manuel

Alm. snak
Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Konvertering fra aut. til manuel

Indlægaf Anders #258 » 26. maj 2006, 11:27

I min søgen efter en C3 68´- 71´ støder jeg tit på, at der er automat-gear, hvor jeg foretrækker manuel gear.

Er det enormt svært at konvertere til manuel? (og her tænker primært på isætning af ekstra pedal - og hvor køber man egentlig sådan et kit - synes ikke at Ecklers har det i kataloget?)

Er der andre ting i sådan en operation, der kan give særlige problemer, eller er det bare at købe gearkassen, pedalsæt samt nye interiørdele til kardanboks?

Da dette spørgsmål er ret afgørende ved en aktuel vette, ville jeg være glad for nogen hurtige svar...- eventuelt erfaringer, hvis nogen af jer har prøvet tilsvarende.

På forhånd tak...

Mv8h.

Anders #258

(udmeldt) C3

Re: Konvertering fra aut. til manuel

Indlægaf (udmeldt) C3 » 27. maj 2006, 20:31

Det er hestearbejde! Hvis du med sikkerhed véd at du vil have man. så er rådet at købe en med man.

Jeg har ikke selv prøvet ombygningen, men hørt nok om det til at turde fraråde det, med mindre du er meget øvet og ihærdig.

Der skal bl.a. også installeres koblingslinkage i motorrummet. Udstødningen skal udskiftes. Selvfølgelig også andet svinghjul samt en ny kobling. Diverse ophæng etc.

C3 

david

Re: Konvertering fra aut. til manuel

Indlægaf david » 27. maj 2006, 22:03

Been there done that, det er absolut muligt men tager mange timer fordi du skal have instrumenteringen/ratstammen ud for at sætte et andet pedalsæt i, der skal svejses på rammen da beslaget for koblingsarm ikke er på automatrammer ligesom at beslaget til gearkassen er anderledes, men som vinterprojekt er det ikke det værste, der er nemlig mulighed for at lave lidt renovering når nu man er ved det, området under instrumenterne/ratstammen er det det vanskeligt tilgængelige sted på en C3.

Tilbage til "Generelt forum"