I min søgen efter en C3 68´- 71´ støder jeg tit på, at der er automat-gear, hvor jeg foretrækker manuel gear.
Er det enormt svært at konvertere til manuel? (og her tænker primært på isætning af ekstra pedal - og hvor køber man egentlig sådan et kit - synes ikke at Ecklers har det i kataloget?)
Er der andre ting i sådan en operation, der kan give særlige problemer, eller er det bare at købe gearkassen, pedalsæt samt nye interiørdele til kardanboks?
Da dette spørgsmål er ret afgørende ved en aktuel vette, ville jeg være glad for nogen hurtige svar...- eventuelt erfaringer, hvis nogen af jer har prøvet tilsvarende.
På forhånd tak...
Mv8h.
Anders #258
Konvertering fra aut. til manuel
- Anders #258
- Geografisk sted: Skælskør
-
Re: Konvertering fra aut. til manuel
Det er hestearbejde! Hvis du med sikkerhed véd at du vil have man. så er rådet at købe en med man.
Jeg har ikke selv prøvet ombygningen, men hørt nok om det til at turde fraråde det, med mindre du er meget øvet og ihærdig.
Der skal bl.a. også installeres koblingslinkage i motorrummet. Udstødningen skal udskiftes. Selvfølgelig også andet svinghjul samt en ny kobling. Diverse ophæng etc.
C3
Jeg har ikke selv prøvet ombygningen, men hørt nok om det til at turde fraråde det, med mindre du er meget øvet og ihærdig.
Der skal bl.a. også installeres koblingslinkage i motorrummet. Udstødningen skal udskiftes. Selvfølgelig også andet svinghjul samt en ny kobling. Diverse ophæng etc.
C3
Re: Konvertering fra aut. til manuel