nye sko

Alm. snak
Nillerdrengen. #531

Det ser godt ud Niels.

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 20. maj 2009, 16:49

Det ser godt ud Niels. Især din rust-reparation virker særdeles professionel:thumbs:

Hvorfor har du valgt at bygge motoren til 355cui? Ville du ikke kunne lave den som f.eks. 383cui til samme pris, og derved hente 30-40 hk/tq mere ud af den?

Og umiddelbart burde de fede topstykker jo ikke have problemer med at føde en lidt større motor, eller hvad? Spændende at høre hvad der ligger til grund for dit valg.:bigear:

Mvh 69-Jensen.

Jeg kontaktede David i slutningen af 2005, for at høre hvad han kunne skaffe en 350'er. Vi aftalte en pris, og han bestildte så en hos den hedengangene Furious racing. Historien om dem/ham kender de fleste. Fra starten var det bare meningen at jeg skulle ha en alm. Gademotor. Senere blev jeg enig med mig selv om at den gerne måtte være lidt mere hidsig. Og igen lidt mere hidsig.
Derfor endte det med det som nu er den konfiguration, som David omtalte i en af de forrige posts.
Jeg har aftalt med David at vi kikker på en 1 1/4" eller 2" udstødning i rustfrit stål med crossover når efteråret nærmer sig.
Ydermere har jeg besluttet at købe det nye coilover sæt fra vansteel til bagtøjet. det gør at jeg ikke længere behøver at gå på kompromis med min hårde affjedring og dækkene ville også sidde pænere til skærmkanterne.

Niels :thumbs:

Lars #510

Godt projekt:thumbs: +500Hk, wau! , det

Indlægaf Lars #510 » 20. maj 2009, 18:25

Godt projekt:thumbs:

+500Hk, wau! , det bliver spændende at få den på rullefelt og se om de er der.

Nillerdrengen. #531

Det ser godt ud Niels.

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 20. maj 2009, 19:16

Det ser godt ud Niels. Især din rust-reparation virker særdeles professionel:thumbs:

Hvorfor har du valgt at bygge motoren til 355cui? Ville du ikke kunne lave den som f.eks. 383cui til samme pris, og derved hente 30-40 hk/tq mere ud af den?

Og umiddelbart burde de fede topstykker jo ikke have problemer med at føde en lidt større motor, eller hvad? Spændende at høre hvad der ligger til grund for dit valg.:bigear:

Mvh 69-Jensen.

Ecklers havde i vinters sat de såkaldte Windshield Frame, Lower Corner på deres program, men de kunne på daværende tidspunkt ikke sige noget om hvor de ville kunne leverere dem. Det kunne vi bare ikke vente på, så vi besluttede selv at lave dem. Han kan bare det der med glasfiber og pladearbejde. Jeg har efterfølgende hørt at selv om de er lavet på GM spec. så passer de bare ikke. Da "glasfibersmeden" var færdig med ruderammen, satte vi den nye rude til på rammen, og den passede perfekt.
Ruden lå til hele vejen rundt.
Her er 2 billeder taget ude -og indefra.

69-Jensen

Hej Niller, En dygtig pladesmed kan

Indlægaf 69-Jensen » 20. maj 2009, 20:35

Hej Niller,

En dygtig pladesmed kan tit og ofte selv lave den slags reparationsstykker, så de kommer til at passe bedre end de færdige rep-stykker man kan købe, og netop det syntes jeg dine billeder viser. Det set jo helt perfekt ud.:thumbs:

Der er heller ikke nogen tvivl om, at din nye motor vil have stor fordel af et rigtig opbygget udstødningssystem med x-pipe og et ordentligt flow. Kunsten er at få det dimensioneret, så du både får den bedste effekt og samtidigt opnår den rigtige lyd, men det kan lade sig gøre. Jeg er selv rigtigt godt tilfreds med det system jeg i sin tid byggede på min egen bil.

Med hensyn til Vansteel's coilover systemer, så har jeg selv kigget en del på dem. Syntes egentligt det til fronten, er det medst interessante. Hvor vi med standard systemet ikke umiddelbart kan lave en justering af bilens frihøjden, kan vi med hans front system indstille højden præcis som vi vil.

Til bag-vognen syntes jeg at Dragvette systemet, hvor hjulophænges geometri forbedres, er et mere interessant kit. Men hvis dit nuværende baghjulsophæng også trænger til et "make over" kan jeg godt forstå at du går efter Vansteel's nye system.

Keep up the good work.:hurray:

Mvh 69-Jensen.:streger:

Nillerdrengen. #531

Hej Niller, En dygtig pladesmed kan

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 20. maj 2009, 21:15

Hej Niller,

En dygtig pladesmed kan tit og ofte selv lave den slags reparationsstykker, så de kommer til at passe bedre end de færdige rep-stykker man kan købe, og netop det syntes jeg dine billeder viser. Det set jo helt perfekt ud.:thumbs:

Der er heller ikke nogen tvivl om, at din nye motor vil have stor fordel af et rigtig opbygget udstødningssystem med x-pipe og et ordentligt flow. Kunsten er at få det dimensioneret, så du både får den bedste effekt og samtidigt opnår den rigtige lyd, men det kan lade sig gøre. Jeg er selv rigtigt godt tilfreds med det system jeg i sin tid byggede på min egen bil.

Med hensyn til Vansteel's coilover systemer, så har jeg selv kigget en del på dem. Syntes egentligt det til fronten, er det medst interessante. Hvor vi med standard systemet ikke umiddelbart kan lave en justering af bilens frihøjden, kan vi med hans front system indstille højden præcis som vi vil.

Til bag-vognen syntes jeg at Dragvette systemet, hvor hjulophænges geometri forbedres, er et mere interessant kit. Men hvis dit nuværende baghjulsophæng også trænger til et "make over" kan jeg godt forstå at du går efter Vansteel's nye system.

Keep up the good work.:hurray:

Jeg har et sæt chromet rustfrit sæt sidepipes der skal monteres, (i hvert fald til at starte med). Hvis det larmer for meget må løsningen nok være et crossover system. Time will show.
Problemer er at bolthullerne til headers på topstykkerne gør at jeg ikke bare kan monterer et sæt headers. Jeg har fået lavet 3 sæt flanger, som skal erstatte dem der sidder på de traditionelle headers

Jeg har lige monteret et sæt nye vansteel 2" offset tralingarme, men problemet er at backspacen på mine centerline fælge gør at jeg har måtte korte af bolten der holder min kulfiberfjeder, så jeg kunne få skiven i enden af bolten ind i innerfælgen. Der er bare ingen fjedring tilbage. Man kan mærke om det er plat eller krone man kører over. Derfor går jeg nok jeg efter vansteels coilover, men jeg vil da lige tjekke dragvette systemet.

Niels :cheers2:

69-Jensen

Hej Niller, Som du selv er

Indlægaf 69-Jensen » 21. maj 2009, 00:19

Hej Niller,

Som du selv er inde på, så er det vigtigt at dine topstykker og headers passer godt sammen, så dit udstødnings-flow ikke bremses ned her. Hvis det bremses mister du effekt uanset hvilket udstødningssystem du vælger at køre med.:(

Mht dit problem med bagfjedren og de bredere dæk og fælge, så tror jeg du kan løse det med en kortere fjeder. Hvis du kontakter Vettebrakes, kan du få dem til at lave dig en kortere fjeder, så du får fjeder-boltene trukket længre ind under bilen, og derved væk fra dine dæk og fælge.:thumbs:

Tilbage til "Generelt forum"