Hvad er dette

Teknisk relateret snak
Gizmo69
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. maj 2008, 22:19

...har lidt svært ved at

Indlægaf Gizmo69 » 29. mar 2010, 17:06

...har lidt svært ved at se hvordan der skulle falde sådan et lille stykke af et krumtapleje, de sidder jo rimeligt fixeret og lukket inde der hvor de sidder og plejllejerne sidder endnu mere gemt...?? og hvis det virkelig kun er 0,3-0,4 mm tykt....der findes jo stort set ikke noget inde i motoren som er så tyndt....er du sikker på at det ikke er 3-4mm du mener...krumtap lejerne er et sted mellem 2,5 og 3 mm tykke...og der er ingen mislyde når motoren er startet...??

JR

Per
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. sep 2004, 21:31

Ja det er ikke tykkere

Indlægaf Per » 29. mar 2010, 17:50

Ja det er ikke tykkere måske o,5 mm.
Kunne ikke høre noget mærkeligt da motoren kørte sidst(efterår 09) fik ikke skiftet olie dengang, så jeg ser det først nu, har ikke haft startet motoren siden.
mvh
Steffen

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

ikke hvis det er det

Indlægaf Roald #606 » 29. mar 2010, 17:55

ikke hvis det er det sidste leje ned mod krumtappen, den styrer også krumtappen endplay (altså frem/tilbage i bilens retning)

Den kunne der i teorien være brækket et stykke af, men jeg tror nu ikke på det i praksis.

EDIT: så først at du skrev 0,5 mm nu. Det er vist meget lille for et stykke leje. Sad emnet fast på magneten?

usa1#137-841
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20

Jeg skulle lige havet skiftet

Indlægaf usa1#137-841 » 29. mar 2010, 18:19

Jeg skulle lige havet skiftet olie på min Z06 dagen før vi rejste til Spanien.Den har kørt 38.000 km.
Nej, den holder ikke stille.
Jo mere jeg får kørt i den, jo mere glæde har jeg af den.
Da de tappede olien ud, kom der en lille stump af en ventilløfterarm med ud 3-4 cm.
Det samme skete for ca. 2 år siden, da bilen havde kørt ca. 10.000 km.
De oplyste mig da om at Importøren havde sagt at de kendte problemet og at det var en svaghed i motoren.
Jeg er nu spændt på om de har fået løst problemet og gjort emnet stærkere, eller om det gentager sig senere.
Endvidere går jeg ud fra, at når de har erkendt at der er en svaghed,skal de vel reparere på garantien, som ellers er udløbet ??????


Hilsen Flemming.

Per
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. sep 2004, 21:31

Roald: Ja det sad fast på

Indlægaf Per » 29. mar 2010, 23:11

Roald:
Ja det sad fast på magneten.

Flemming:
Det var da en stump der var til at få øje på, kunne det ikke mærkes på motorgangen?

mvh
Steffen

usa1#137-841
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20

Flemming: Det var da en stump

Indlægaf usa1#137-841 » 30. mar 2010, 10:41

Flemming:
Det var da en stump der var til at få øje på, kunne det ikke mærkes på motorgangen?

mvh
Steffen

Hej Steffen.

Jeg var hos A&M i efteråret fordi jeg syntes at den klikkede ved høje omdrejninger, de åbnede de den og sagde at der ikke var nogen fejl, selvom jeg havde sagt hvad de skulle kigge efter.

Næste gang beder jeg dem bare om at skifte olie, eller kikke i tørsumpen, så fremkommer fejlen åbenbart af sig selv.

Der var ikke noget at mærke på ydelsen, men det er måske fordi der er så meget overskud.


Hilsen
Flemming.

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Hej Steffen Det kan desværre meget

Indlægaf karstenhorn » 1. apr 2010, 17:26

Hej Steffen

Det kan desværre meget vel være den del af det bagerste hovedleje som styrer langsgående slør i din krumtap. Med et fint engelsk udtryk kaldes det ”crank-walk” og problemet opstår især på en motor med manuel gearkasse kombineret med en hård kobling. De billeder du viser indikerer at den er blevet ”banket” flad og det er netop et meget blødt materiale så det er netop det der ofte sker når det begynder at gå galt. En måde at undgå at det sker, er ved at lade være med at træde koblingen ned når du starter(før start er der ingen/lidt oliefilm = metal mod metal) – Det kræver at du omgår kontakten på koblingspedalen og husker at lade være med at glemme det i fremtiden.

Mvh
Karsten Horn

usa1#137-841
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20

Jeg har lige talt med

Indlægaf usa1#137-841 » 12. apr 2010, 11:33

Jeg har lige talt med Andersen & Martini for at sikre mig at min bil var klar til afhentning når jeg kommer hjem på Onsdag.

De oplyste mig om at der ikke var noget galt med bilen alligevel, de stumper der kom ud da de skiftede olien, var fra sidste gang hvor en ventilløftearm var knækket.

Jeg kunne heller ikke rigtig forstå at der skulle være noget galt, for sidste gang kunne jeg høre at der var en ventil der klikkede temmelig højt ved høje omdrejninger.

Nu har de fyldt olie på flere gange for at sikre at alt kom med ud.

Er det på grund af dårligt Mekanikerarbejde, at de ikke får det hele med ud første gang ? eller hvordan kan det lade sig gøre ? Z06 kører med tørsump.


Hilsen Flemming.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Er det på grund af

Indlægaf Tommy » 12. apr 2010, 17:19




Er det på grund af dårligt Mekanikerarbejde, at de ikke får det hele med ud første gang ? eller hvordan kan det lade sig gøre ? Z06 kører med tørsump.


Hilsen Flemming.



Ja det lyder uhørt, man kan jo se på de defekte dele at der mangler noget, og de må jo ligge tilbage i motoren, så der ville jeg ikke komme mere.

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Kære Flemming Den gode Hr Storm.P

Indlægaf Lykkemark » 12. apr 2010, 20:44

Kære Flemming

Den gode Hr Storm.P udtalte engang: Kunst der skal forklares er der i reglen noget muggent ved.

Flemming du er et hyperfredsommeligt menneske, men sandelig siger jeg dig, nu hiver du op i bukselinningerne, og ringer halv tolv og bruger ord ( skulle du løbe tør så læs nogle TinTin bøger og læs kun Katajn Haddock's talebobler.

Ellers bliver jeg nødt til at designe endnu et kursus Flemming, ligesom det Morten fik, det hedder blot: "Kom i kontakt med min indre Flemming", og det kan tilpasses, hvor du end er på kloden ! Og husk når jeg skriver dette, vi har alle en indre Flemming.

Det er ikke en Marstal diesel du har under hjelmen man kan fodre med konservesdåser og ølkapsler uden kny Dette skal føres til protokols både i deres og din varetægt med underskrift og det hele, og via advokat, således at du ikke fraskriver dig evt. erstatningsmulighed.

Lykkemark


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster