...har lidt svært ved at se hvordan der skulle falde sådan et lille stykke af et krumtapleje, de sidder jo rimeligt fixeret og lukket inde der hvor de sidder og plejllejerne sidder endnu mere gemt...?? og hvis det virkelig kun er 0,3-0,4 mm tykt....der findes jo stort set ikke noget inde i motoren som er så tyndt....er du sikker på at det ikke er 3-4mm du mener...krumtap lejerne er et sted mellem 2,5 og 3 mm tykke...og der er ingen mislyde når motoren er startet...??
JR
Hvad er dette
Ja det er ikke tykkere
Ja det er ikke tykkere måske o,5 mm.
Kunne ikke høre noget mærkeligt da motoren kørte sidst(efterår 09) fik ikke skiftet olie dengang, så jeg ser det først nu, har ikke haft startet motoren siden.
mvh
Steffen
Kunne ikke høre noget mærkeligt da motoren kørte sidst(efterår 09) fik ikke skiftet olie dengang, så jeg ser det først nu, har ikke haft startet motoren siden.
mvh
Steffen
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
ikke hvis det er det
ikke hvis det er det sidste leje ned mod krumtappen, den styrer også krumtappen endplay (altså frem/tilbage i bilens retning)
Den kunne der i teorien være brækket et stykke af, men jeg tror nu ikke på det i praksis.
EDIT: så først at du skrev 0,5 mm nu. Det er vist meget lille for et stykke leje. Sad emnet fast på magneten?
Den kunne der i teorien være brækket et stykke af, men jeg tror nu ikke på det i praksis.
EDIT: så først at du skrev 0,5 mm nu. Det er vist meget lille for et stykke leje. Sad emnet fast på magneten?
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20
Jeg skulle lige havet skiftet
Jeg skulle lige havet skiftet olie på min Z06 dagen før vi rejste til Spanien.Den har kørt 38.000 km.
Nej, den holder ikke stille.
Jo mere jeg får kørt i den, jo mere glæde har jeg af den.
Da de tappede olien ud, kom der en lille stump af en ventilløfterarm med ud 3-4 cm.
Det samme skete for ca. 2 år siden, da bilen havde kørt ca. 10.000 km.
De oplyste mig da om at Importøren havde sagt at de kendte problemet og at det var en svaghed i motoren.
Jeg er nu spændt på om de har fået løst problemet og gjort emnet stærkere, eller om det gentager sig senere.
Endvidere går jeg ud fra, at når de har erkendt at der er en svaghed,skal de vel reparere på garantien, som ellers er udløbet ??????
Hilsen Flemming.
Nej, den holder ikke stille.
Jo mere jeg får kørt i den, jo mere glæde har jeg af den.
Da de tappede olien ud, kom der en lille stump af en ventilløfterarm med ud 3-4 cm.
Det samme skete for ca. 2 år siden, da bilen havde kørt ca. 10.000 km.
De oplyste mig da om at Importøren havde sagt at de kendte problemet og at det var en svaghed i motoren.
Jeg er nu spændt på om de har fået løst problemet og gjort emnet stærkere, eller om det gentager sig senere.
Endvidere går jeg ud fra, at når de har erkendt at der er en svaghed,skal de vel reparere på garantien, som ellers er udløbet ??????
Hilsen Flemming.
Roald: Ja det sad fast på
Roald:
Ja det sad fast på magneten.
Flemming:
Det var da en stump der var til at få øje på, kunne det ikke mærkes på motorgangen?
mvh
Steffen
Ja det sad fast på magneten.
Flemming:
Det var da en stump der var til at få øje på, kunne det ikke mærkes på motorgangen?
mvh
Steffen
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20
Flemming: Det var da en stump
Flemming:
Det var da en stump der var til at få øje på, kunne det ikke mærkes på motorgangen?
mvh
Steffen
Hej Steffen.
Jeg var hos A&M i efteråret fordi jeg syntes at den klikkede ved høje omdrejninger, de åbnede de den og sagde at der ikke var nogen fejl, selvom jeg havde sagt hvad de skulle kigge efter.
Næste gang beder jeg dem bare om at skifte olie, eller kikke i tørsumpen, så fremkommer fejlen åbenbart af sig selv.
Der var ikke noget at mærke på ydelsen, men det er måske fordi der er så meget overskud.
Hilsen
Flemming.
Det var da en stump der var til at få øje på, kunne det ikke mærkes på motorgangen?
mvh
Steffen
Hej Steffen.
Jeg var hos A&M i efteråret fordi jeg syntes at den klikkede ved høje omdrejninger, de åbnede de den og sagde at der ikke var nogen fejl, selvom jeg havde sagt hvad de skulle kigge efter.
Næste gang beder jeg dem bare om at skifte olie, eller kikke i tørsumpen, så fremkommer fejlen åbenbart af sig selv.
Der var ikke noget at mærke på ydelsen, men det er måske fordi der er så meget overskud.
Hilsen
Flemming.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13
Hej Steffen Det kan desværre meget
Hej Steffen
Det kan desværre meget vel være den del af det bagerste hovedleje som styrer langsgående slør i din krumtap. Med et fint engelsk udtryk kaldes det ”crank-walk” og problemet opstår især på en motor med manuel gearkasse kombineret med en hård kobling. De billeder du viser indikerer at den er blevet ”banket” flad og det er netop et meget blødt materiale så det er netop det der ofte sker når det begynder at gå galt. En måde at undgå at det sker, er ved at lade være med at træde koblingen ned når du starter(før start er der ingen/lidt oliefilm = metal mod metal) – Det kræver at du omgår kontakten på koblingspedalen og husker at lade være med at glemme det i fremtiden.
Mvh
Karsten Horn
Det kan desværre meget vel være den del af det bagerste hovedleje som styrer langsgående slør i din krumtap. Med et fint engelsk udtryk kaldes det ”crank-walk” og problemet opstår især på en motor med manuel gearkasse kombineret med en hård kobling. De billeder du viser indikerer at den er blevet ”banket” flad og det er netop et meget blødt materiale så det er netop det der ofte sker når det begynder at gå galt. En måde at undgå at det sker, er ved at lade være med at træde koblingen ned når du starter(før start er der ingen/lidt oliefilm = metal mod metal) – Det kræver at du omgår kontakten på koblingspedalen og husker at lade være med at glemme det i fremtiden.
Mvh
Karsten Horn
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20
Jeg har lige talt med
Jeg har lige talt med Andersen & Martini for at sikre mig at min bil var klar til afhentning når jeg kommer hjem på Onsdag.
De oplyste mig om at der ikke var noget galt med bilen alligevel, de stumper der kom ud da de skiftede olien, var fra sidste gang hvor en ventilløftearm var knækket.
Jeg kunne heller ikke rigtig forstå at der skulle være noget galt, for sidste gang kunne jeg høre at der var en ventil der klikkede temmelig højt ved høje omdrejninger.
Nu har de fyldt olie på flere gange for at sikre at alt kom med ud.
Er det på grund af dårligt Mekanikerarbejde, at de ikke får det hele med ud første gang ? eller hvordan kan det lade sig gøre ? Z06 kører med tørsump.
Hilsen Flemming.
De oplyste mig om at der ikke var noget galt med bilen alligevel, de stumper der kom ud da de skiftede olien, var fra sidste gang hvor en ventilløftearm var knækket.
Jeg kunne heller ikke rigtig forstå at der skulle være noget galt, for sidste gang kunne jeg høre at der var en ventil der klikkede temmelig højt ved høje omdrejninger.
Nu har de fyldt olie på flere gange for at sikre at alt kom med ud.
Er det på grund af dårligt Mekanikerarbejde, at de ikke får det hele med ud første gang ? eller hvordan kan det lade sig gøre ? Z06 kører med tørsump.
Hilsen Flemming.
Er det på grund af
Er det på grund af dårligt Mekanikerarbejde, at de ikke får det hele med ud første gang ? eller hvordan kan det lade sig gøre ? Z06 kører med tørsump.
Hilsen Flemming.
Ja det lyder uhørt, man kan jo se på de defekte dele at der mangler noget, og de må jo ligge tilbage i motoren, så der ville jeg ikke komme mere.
Kære Flemming Den gode Hr Storm.P
Kære Flemming
Den gode Hr Storm.P udtalte engang: Kunst der skal forklares er der i reglen noget muggent ved.
Flemming du er et hyperfredsommeligt menneske, men sandelig siger jeg dig, nu hiver du op i bukselinningerne, og ringer halv tolv og bruger ord ( skulle du løbe tør så læs nogle TinTin bøger og læs kun Katajn Haddock's talebobler.
Ellers bliver jeg nødt til at designe endnu et kursus Flemming, ligesom det Morten fik, det hedder blot: "Kom i kontakt med min indre Flemming", og det kan tilpasses, hvor du end er på kloden ! Og husk når jeg skriver dette, vi har alle en indre Flemming.
Det er ikke en Marstal diesel du har under hjelmen man kan fodre med konservesdåser og ølkapsler uden kny Dette skal føres til protokols både i deres og din varetægt med underskrift og det hele, og via advokat, således at du ikke fraskriver dig evt. erstatningsmulighed.
Lykkemark
Den gode Hr Storm.P udtalte engang: Kunst der skal forklares er der i reglen noget muggent ved.
Flemming du er et hyperfredsommeligt menneske, men sandelig siger jeg dig, nu hiver du op i bukselinningerne, og ringer halv tolv og bruger ord ( skulle du løbe tør så læs nogle TinTin bøger og læs kun Katajn Haddock's talebobler.
Ellers bliver jeg nødt til at designe endnu et kursus Flemming, ligesom det Morten fik, det hedder blot: "Kom i kontakt med min indre Flemming", og det kan tilpasses, hvor du end er på kloden ! Og husk når jeg skriver dette, vi har alle en indre Flemming.
Det er ikke en Marstal diesel du har under hjelmen man kan fodre med konservesdåser og ølkapsler uden kny Dette skal føres til protokols både i deres og din varetægt med underskrift og det hele, og via advokat, således at du ikke fraskriver dig evt. erstatningsmulighed.
Lykkemark
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster