Vinterhygge

Alm. snak
Martedal

Hej Martedal Jeg gjorde det at

Indlægaf Martedal » 23. nov 2008, 19:15

Hej Martedal
Jeg gjorde det at jeg spurgte konen om det var iorden at vaske vandpumpen som jeg lige havde renset med "Nitromorse" i "hendes" opvaskemsk. og hun sagde ja!! Da hun så vandpumpen inden jeg"febrilsk" forsøgte at putte den i opvaskeren uden hun så hvad hun havde sagt ja til sagde hun "neeeej" så måtte jeg vaske den i hånden!
Jeg ville så tørre den ved siden af brændeovnen i stuen og bemærkede ikke at den dryppede på gulvet og det resulterede at jeg ikke må komme indenfor med stumper og så må man jo blive ude i garagen.Er det det man kalder en win-win situation??

Jørn/841

Narh det er en win.. Win/Win havde været hvis hun resolut havde gået på nettet og bestilt dig denne http://www.amazon.com/American-Forge-31200-Hydro-Flow-Washer/dp/B000GKOLZO/ref=sr_1_7?ie=UTF8&s=automotive&qid=1227464024&sr=1-7 og havde bedt dig blive i garagen og bruge den... så havde du haft alle dine corvette-venner fast på besøg OG samtidig været "tvunget" til at blive ude i garagen :smilielol5:

Gæst

Ang. varme i garage

Indlægaf Gæst » 23. nov 2008, 19:52

Hej Martedal

Ang. varme i garage så købte jeg et Dantherm fyr på 50 KW og jeg gav kr. 3000,- for det. Jeg købte fyret før jeg byggede ny garage men skorstenen kan man jo bare føre op i stål! Det tager ca. 15min. at varme 80m2 op til 15 grader i denne tid.;)

Mvh Jørn

Martedal

renser dele

Indlægaf Martedal » 7. dec 2008, 18:49

Synes lige det var på tide at opdatere tråden.
Jeg er igang med det dødsyge arbejde at rense alle dele og stumper og gøre dem klar til smøring/rep/maling.

Lader dem ligge i bød i petroleum og renser dem efter en dag eller 2. det virker.:hurray:

Indsætter lige et stemnings billede af min gamle orginale køler jeg har tidligere i tråden.. jeg er helt imponeret af at så godt bilen/delen har holdt sig.. jeg har mere rust i min 1990 mercedes end jeg har i min 68 corvette.

Motorrum er også renset/grundet/malet og står og hærder så det lige kan få en tur med korn 600 inden den sidste gang maling. (venter med billede til det er færdigt)

Håber på at have glasfiber og ledningsnet klaret i januar, så jeg kan gå igang med undervognen.

Lysmand

Normalt maler motorrummet den originale

Indlægaf Lysmand » 9. dec 2008, 08:09

Normalt maler motorrummet den originale silkemat sort, men det ses rigtig mange steder på andre bilmærker, at man maler motorrummet i bilens farve, jeg har bare endnu ikke set det på en Corvette - Hvad gør du ?

/Thomas.. xmas

Martedal

Fordi jeg er så glad

Indlægaf Martedal » 10. dec 2008, 07:03

Fordi jeg er så glad for at rende og pudse bil:icon_bs::cuss::reddevil: maler jeg det blanksort.

Målet er at når man popper hjelmen op skal der kun kunne ses blank sort og chrom.

Den beslutning skal jeg helt sikkert nok komme til at fortryde mange gange :)

Martedal

Lykkemark

Hr Martedal ! Jeg er

Indlægaf Lykkemark » 10. dec 2008, 17:41

Hr Martedal !

Jeg er en mand af få ord, selv om jeg bruger dem tit. Jeg er kendt for min omgængelighed, venlighed, og måske i nogens øjne lidt naive tro på det bedste i mennesket.
Jeg har haft en god del tiltro til dig, da jeg har set dig som filmstjerne, og her på strengen som iværksætter af både Niels og Jan C3 (der ellers kun deltager i grill arrangementer).
Men når du manipulerer folk, som i dette tilfælde mig, så er det vi til skal have "en snak, mand til Martedal").
Du skriver andetsteds i strengen og jeg citerer frit: "da garagen er kold anvender jeg den gode gamle brusekabine til tørrestue".
Den fangede jeg jo godt. Jeg ved jo også godt hvad fyringsolie koster. Jeg kunne også tænke mig mere varme i garagen, men oliepengene drøner jo ud gennem blandingsbatteriet medens husets feminine del bader i hele og halve timer, på trods af hendes kvadratcentimeter mindre overflade end undertegnedes. Martedal er smart tænkte jeg, sikken et godt råd, han kan bare det der. Jeg bor jo også ude på landet, der er højt til loftet og nærmeste nabo er flere roekast borte, så jeg kan da sagtens klare mig med et bad eller hvis vi flotter os to om ugen.
Lillemor ville sikkert også blive lidt hurtigere færdig hvis hun skulle bruge denne indretning
på denne årstid.
Så jeg susede over i "Vettenheim" og flåede kølerhjelmen af, og anbragte denne sammen med reservehjulet, en ventilatorrem samt sidste års akkumulator (som jeg ikke har fået afleveret på lossepladsen endnu) ude i brusekabinen.

"Beeeeeenttt"lød det med skinger stemme (fra "mit livs krølle på halen") ude fra badeværelset.

"Hvad laver alt det lort her i badeværelset ?"

"Altså det er ikke lort, det er en kølerhjelm, og et originalt reservehj..."

"Får det det lort ud nu, er du blevet vanvittig !"

"Jamn det kan jeg ikke fordi det tørrer".

"Tørrer ????"

"Ja, du kan selv gå ind og læse på Corvetteboardet, at Martedal er ved at skille hele sin bil ad for at tørre den i brusekabinen, og Martedal ved meget, så når han gør det hvorfor skulle jeg så ikke også gøre det?".

"Bent, du har 5 minutter til at få det lort ud, ellers så skiller jeg dig ad".

Se Martedal der anbragte du mig i en skal vi kalde det ydmygende situation. Det har jeg ikke tænkt mig at lade upåagtet gå hen.
Under alle omstændigheder vil jeg råde alle til at være særdeles skeptiske over for dine tilsyneladende velmente råd.

Men det skal selvfølgelig ikke afholde mig fra at give dig et godt og pålideligt råd. Følgende formel kan du selv stå og blande hjemme ved køkkenbordet i tællepråsens skær. Blandingen er især god til dit projekt og er formidabel til kølerrens, malingfjerner, som servoolie, ja sågar bagtøjsolie i særdeleshed til din årgang. Formel er: CH2(ONO2)-CH(ONO2)-CH2(ONO2) = 1,2,3-Tris-nitrooxy-propan.

God fornøjelse, selvgjort er som bekendt velgjort.

Lykkemark:)

Martedal

aæfjshøjy åzxh vjk håeio f¨qvxzhvjvøadøkvj eafk

Indlægaf Martedal » 10. dec 2008, 20:27

aæfjshøjy åzxh vjk håeio f¨qvxzhvjvøadøkvj
eafk ae'opasco
s såfsa f k vdakgkag kv
advkadlvgkd bgk adggadgb

Sorry ramte tasterne da jeg LÅ FLAD HEN OVER BORDET AF GRIN

Lykke du har det forkerte job, du burde jo styre danmark, med dig roret ville humøret(og dermed privatforbruget) stige til uanede højder, krisen ville være ovre for vores vedkomne og vores børn (der alligevel er anstrengende og kontinuerligt krævende) få æren af at betale vores ufinansierede forbrugsfest.

Martedal
Ps.: Sender du en gratis varmekanon stopper jeg tørring i bruseren og sletter den del af tråden.

(udmeldt) C3

Ja, Lykkepille, det er ganske

Indlægaf (udmeldt) C3 » 13. dec 2008, 14:21

Ja, Lykkepille, det er ganske rigtigt undertegnede der ligger på gulvet i den kolde garage, men iværksætterne kigger på. *S*

Hvad angår tørring af malede dele inde i huset har jeg også erfaret en vis upopularitet, især på grund af dampene.

Men jeg mener ikke at Martedals løsning er hverken 50 kW Dantherm fyr eller halmfyr så store at de kan varme en mindre herregård op. Næææh, varmepumper er sagen. Luft/luft billigt og nemt at installere. En ca. 3-4 kW varmepumpe vil jeg mene er tilstrækkelig til at varme Martedals værksted op til en passende temperatur.

C3

(udmeldt) Sonne

Hej Peter ! Det ser

Indlægaf (udmeldt) Sonne » 14. dec 2008, 09:45

Hej Peter !

Det ser godt ud... Men jeg er fuldstændig enig med Lykkemarken... Pas på med at bruge brusekabinen, køkkenbordet, og bryggersgulvet som tørrepladser... Hun går amok til sidst...

PETER... NU ER DET NOK !!!!

Martedal

opdatering

Indlægaf Martedal » 28. dec 2008, 09:47

Jeg syntes at det var på tide at opdatere tråden.

jeg er stadig igang med at rense dele og nusse/pudse/slibe/lakere smøre og generelt bare gå dem efter. Et langsommeligt og til tider rigtig kedeligt arbejde. Men det er jo detaljerne man bliver glad for i den sidste ende.

Specielt instrumenterne og midterkonsol har vist sig at være en rigtig fornøjelse. de har fået en hård medfart gennem tiden og havde masser af dybe ridser.

En lækker lille 68" detaljer som kostede mig hovedbrud var afmontering af nøglehuset, den rodede jeg længe med til jeg gik i tænkeboks og opdagede det lille hul ved siden af nøglen og efter rum tids roden med et stift søm viser det sig at den afmonteres sådan her.
Drej helt mod uret>ind med en stift og tryk låsen ned, drej ca. 15grader mere mod uret og vupti så kommer nøgle huset ud.... tænk at noget så simpelt kan tage timer at opdage(jeg mangler virkelig en haynes manual)

alle instrumenter er nu lakeret (efter et par forsøg hvor der kom fisheye) og ser faktisk rigtig godt ud.

Start Januar skal babyen ud og have fikset glasfiber. Når den kommer retur skal der laves affjedring/undervogn og males ramme.

Alle de stumper jeg har bestilt er kommet til dk og skal hentes her mellem jul og nytår (tal om at fejre jul 2 gange.

Stemningsbilleder :)

Poster når den kommer retur fra Glasfibermanden.

Godt nytår alle i vette freaks

Tilbage til "Generelt forum"