Indlægaf Lykkemark » 10. dec 2008, 17:41
Hr Martedal !
Jeg er en mand af få ord, selv om jeg bruger dem tit. Jeg er kendt for min omgængelighed, venlighed, og måske i nogens øjne lidt naive tro på det bedste i mennesket.
Jeg har haft en god del tiltro til dig, da jeg har set dig som filmstjerne, og her på strengen som iværksætter af både Niels og Jan C3 (der ellers kun deltager i grill arrangementer).
Men når du manipulerer folk, som i dette tilfælde mig, så er det vi til skal have "en snak, mand til Martedal").
Du skriver andetsteds i strengen og jeg citerer frit: "da garagen er kold anvender jeg den gode gamle brusekabine til tørrestue".
Den fangede jeg jo godt. Jeg ved jo også godt hvad fyringsolie koster. Jeg kunne også tænke mig mere varme i garagen, men oliepengene drøner jo ud gennem blandingsbatteriet medens husets feminine del bader i hele og halve timer, på trods af hendes kvadratcentimeter mindre overflade end undertegnedes. Martedal er smart tænkte jeg, sikken et godt råd, han kan bare det der. Jeg bor jo også ude på landet, der er højt til loftet og nærmeste nabo er flere roekast borte, så jeg kan da sagtens klare mig med et bad eller hvis vi flotter os to om ugen.
Lillemor ville sikkert også blive lidt hurtigere færdig hvis hun skulle bruge denne indretning
på denne årstid.
Så jeg susede over i "Vettenheim" og flåede kølerhjelmen af, og anbragte denne sammen med reservehjulet, en ventilatorrem samt sidste års akkumulator (som jeg ikke har fået afleveret på lossepladsen endnu) ude i brusekabinen.
"Beeeeeenttt"lød det med skinger stemme (fra "mit livs krølle på halen") ude fra badeværelset.
"Hvad laver alt det lort her i badeværelset ?"
"Altså det er ikke lort, det er en kølerhjelm, og et originalt reservehj..."
"Får det det lort ud nu, er du blevet vanvittig !"
"Jamn det kan jeg ikke fordi det tørrer".
"Tørrer ????"
"Ja, du kan selv gå ind og læse på Corvetteboardet, at Martedal er ved at skille hele sin bil ad for at tørre den i brusekabinen, og Martedal ved meget, så når han gør det hvorfor skulle jeg så ikke også gøre det?".
"Bent, du har 5 minutter til at få det lort ud, ellers så skiller jeg dig ad".
Se Martedal der anbragte du mig i en skal vi kalde det ydmygende situation. Det har jeg ikke tænkt mig at lade upåagtet gå hen.
Under alle omstændigheder vil jeg råde alle til at være særdeles skeptiske over for dine tilsyneladende velmente råd.
Men det skal selvfølgelig ikke afholde mig fra at give dig et godt og pålideligt råd. Følgende formel kan du selv stå og blande hjemme ved køkkenbordet i tællepråsens skær. Blandingen er især god til dit projekt og er formidabel til kølerrens, malingfjerner, som servoolie, ja sågar bagtøjsolie i særdeleshed til din årgang. Formel er: CH2(ONO2)-CH(ONO2)-CH2(ONO2) = 1,2,3-Tris-nitrooxy-propan.
God fornøjelse, selvgjort er som bekendt velgjort.
Lykkemark:)