Hejsa
Nu er lyd jo noget underligt noget som har det med at forplante sig gennem faste materialer således at det ofte kan være rigtig svært at lokalisere den nøjagtig med det menneskelige øre alene. Endvidere er det samtidig meget vanskeligt at vurdere en lyd når man ikke selv kan høre den. En ledetråd kan være om frekvensen er væsentligt lavere end motor omdrejningerne, er den ca. halvdelen har det ofte noget at gøre med de elementer der er drevet af knasten og/eller selve knasten. Nogle gange kan det også være svært at skelne mellem en svag bankelyd og en tikkelyd. Alle forslag som givet i denne tråd er alle gode muligheder til årsag, hvis ikke allerede gjort så ville jeg starte med at fjerne alle drivremme. Hvis dette ikke fjerner lyden så må den nødvendigvis komme fra selve motoren, det næste jeg ville undersøge meget nøje er om dine headers er tætte i samlinger/uden revner. Især dette kan give nogle lyde som sagtens kan forveksles med ventilstøj. Et rigtig godt værktøj til at finde lyd kilden er et stetoskop med en fleksibel metalspids, denne kan købes mange steder og er uundværlig når man roder med gamle motorer. På denne måde kan man nemt høre om lyden kommer fra bund/top/for/bag. Af nød kan man bruge en lang skruetrækker hvor man lægger øret til skaftet men dette er ikke lige så nøjagtigt.
Når alt ovenstående er sagt så er en hydraulisk løfter noget af det mest komplicerede i en motor og det virker mistænkeligt at du allerede har skiftet en af de nye som var defekte, den mindste partikel i løfteren og den stopper med at virke. En anden ting, hvor meget olietryk har du i virkeligheden og hvor tynd en olie kører du med? Jeg har set løftere som ikke kunne lide en tynd moderne olie da trykket blev for lavt når olien blev varm.
Hvilket mærke løftere har du købt og hvor er de produceret(Kina dialogen andetsteds her på Forum)?
Mvh
Karsten Horn