for varm igen

Teknisk relateret snak
Allan#271

for varm igen

Indlægaf Allan#271 » 30. apr 2008, 01:42

cruise for a cure viste problemet igen på vetten . 
Desværre var der ingen cure her ,men måske nogen her der har en idè til hvad der kan gøres ?

Bilen kan ikke køre det her morfar tempo uden at den begynder at bevæge sig op i det kristiske røde felt på temp. måleren , ved alm. kørsel er der ingen problems . Jeg ved at mine headers har en stor del af skylden ,hvis ikke det hele, og de kunne selvfølgelig også pakkes ind i wrap tape. Dette vil jeg helst undgå for ikke at de skal brænde af . 
Jeg har alukøler ,blæser og suger på . 
Er muligheden en elektrisk vandpumpe ? Eller.... ?

LasseG436

Re: for varm igen

Indlægaf LasseG436 » 30. apr 2008, 01:57

Allan

Du skal bare bruge noget koldere kølervædske.

Sådan noget må Lykkekram sguda ku'; lave med sit hjemmekemisæt

Piet

Indlægaf Piet » 30. apr 2008, 02:53

Dine headers har ikke noget at gøre med at temperaturen stiger på motoren, jeg er klar over at de godt kan give nogle højere underhood temperaturer men ikke noget dit kølesystem ikke skal kunne klare, jeg kender en del med bigblocks og headers som ikke har problemer, og de har ikke bedre kølesystem end dit.

der er et par ting som skal tjekkes.

termostaten åbner den som den skal ?  prøv evt at køre uden termostat.

hvis din tænding er for ';retardet'; så vil det give problemer med kølingen

sørg for at din vacuumavancering  får manifold vacuum og ikke portet vacuum det vil give dig for lav tænding i tomgang og dertil følgende køleproblemer.

hvis motoren kører for magert i blandingen vil du få problemer med kølingen

hvad cfm har dine blæsere?  der burde ikke kræves en pusher når du oven i købet har alukøler på

jeg ville montere  en ordentlig dual 11'; blæser på sugesiden  gå efter 4000+ cfm

flower din vandpumpe korrekt?

hvis du har underdrive pulleys på så kan det give problemer med både vandgennemstrømning  og ladning i tomgang

(udmeldt) Henrik Berg

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 30. apr 2008, 11:02

Hej Allan

Her er løsningen, monter en trabantmotor i hullet til reservehjulet, med remtræk til det ene baghjul. Når du så kører langsomt ,slukker du vettemotoren og kører på trabanten. Folk vil ikke kunne høre forskel når du tøffer derudad på 
trabanten og din vettemotor. Ps. Du sparer også lidt benzin. Hjælpepedaler med kædetræk er også en mulighed.

Henrik

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 30. apr 2008, 17:02

Jamen unge Allan, så er vi jo der igen, som sædvanligt på jagt efter de lette løsninger.

Nej Lasse, selvom man kunne skrue et 134a baseret kølemiddel sammen til unge Allans bil, vil det ikke hjælpe en døjt. Grunden til at Allans bil bliver for varm er, at Allan ikke vil høre. Kølemidler hjælper ikke på hørelsen.

Jeg har tidligere i forbindelse med julen, foreslået den unge mand, at fatte en løvsav og save nogle festlige stjerner og hyggelige juletræer ud af den rigelige fiber der udgør kølerhjelmen, og derefter omdanne disse effekter til en hyggelig juleuro til stor glæde for den øvrige familie, og samtidig til glæde for hans motor, der derved kan komme af med overskudsvarmen. Men næ nej, det var for besværligt og for koldt, og ja I tror ikke jeres øjne og ører når i ser den unge mands tyndeste undskyldning: ';Jeg kan heller ikke save lige';.

Nuvel, nu skal det jo ikke hedde sig at man ikke får svar når man spørger, så Allan, nu får du så den nemme løsning:

Du monterer:

Som du fik til overs fra den gamle Volvo 210, på din corvette (det kan du godt finde ud af ikke ?)

Derefter sætter du

på krogen. Den lånte du jo af nabo';en for to år siden. Naboen har (mellem os to) også opgivet at få den tilbage, sammen med sin stige, frugtplukker, græsslåmaskine, havetromle, kuglegrill, hængekøje, rørtang, andenæb og makrelsalat.

På traileren anbringer du så dette

køletårn. Du kan se de to rør for oven, der forbinder du bare øverste og nederste kølerslange til. Derefter piller du din alukøler og de vindmøller du har klistret på samme af. Pakker det i en pæn solid papkasse og sender effekterne FRANKO til mig, da jeg åbenbart bedre forstår at sætte pris på disse sager en du formår.

Så skulle dit kølerproblem være løst for altid.

Lykkemark

(udmeldt) Anders

Indlægaf (udmeldt) Anders » 30. apr 2008, 19:04

Jeg har haft samme problem. Hos mig hjalp det at udskifte min heater core. Jeg opdagede det først da den ';sprang'; og kølervæsken pissede ud, men problemet kom langt tid inden da og var et stort mysterium for mig. Efter ny heater core var installeret, så susede vandet åbenbart langt bedre igennem og mit problem med overophedet motor forsvandt. det var da et bud...

david

Indlægaf david » 30. apr 2008, 19:23

Hej Allan,

Check tændingen ved lave omdrejninger, det lyder næsten somom din vacuumadvance ikke virker

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 1. maj 2008, 12:34

Hold da op !!! Sikke meget hjælp både den mere indviklede  og så den mere direkte  . TAK !!!
Da problemet er når bilen næsten står stille til cruise , så vil jeg kaste mit første syn på vacum advanvancen . Og slavisk gå videre herfra

p.s Til Lykkemark . Man skulle tro du havde kikket i min garage for nylig . Du er s.. ikke heeeelt ved siden af

Lisander

re:for varm igen

Indlægaf Lisander » 1. maj 2008, 21:11

For filan du er humor Lykkemark :-D

Tilbage til "Generelt teknisk forum"