Udtagning af motor?

Teknisk relateret snak
david

Re: re:Udtagning af motor?

Indlægaf david » 31. dec 2007, 12:21

Piet

Indlægaf Piet » 31. dec 2007, 14:06

Indkøbspris i USA 1430.-
told 60.-
moms 357.-
fragt  1000.-
moms af fragt 250.-
indfortoldninsggebyr 250.- total  3.347.- Hvad er pointen David? En pris i USA er da ikke megen bevendt? Er det bare for at give et alternativ? Er det fordi du syntes FirstMile er for dyre? At det er uretfærdigt at vi ikke kan få dele til de priser de skal give i USA? Hvis du kan skaffe delene herhjemme til de priser de giver i USA, så lad os da endelig få lidt indsigt, det ville da være super for os alle.

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 31. dec 2007, 14:23

Piet

Vil det sige at i kun har en avance på 145 kr. 

Piet

re:Udtagning af motor?

Indlægaf Piet » 31. dec 2007, 14:30

Nej, Vi har større avance, men det er fordi vi ikke betaler infortoldningsgebyr og vi sender flere ting samlet dvs vi sparer på fragten, til gengæld er vores indkøbspris nogle gange dyrere end enkelt ting på E-bay, men alt i alt er vores avance på omkring 500dkr på sadannet en ramme hvor de 25% er moms altså 400dkr som bliver beskattet.

david

Indlægaf david » 31. dec 2007, 14:39

Pointen er at dette er den danske corvetteklubs hjemmeside hvor medlemmerne kan hyggesludre, lave aftaler, udveksle erfaringer, gode råd, ideer mv.

Hvis enhver tråd som omhandler et potentielt indkøb af dele hijackes af en forhandler (det være sig Firstmile, Streetparts, Us Auto, Lynegård mv) i salgsøjemed med priser, billeder mv. ryger hele ideen med hjemmesiden, vi skal jo efter min mening hjælpe hinanden, for de fleste af os har erfaringer som andre kan bruge, disse erfaringer kunne f.eks. være at ebay til tider er et godt og billigt alternativ(hvis man benytter alm. post/us postal er fragten minimal se dette link pe.usps.com/text/Imm/ce_020.htm#ep1626221 for 14 pund giver det Priority Mail® Flat Rate EstimatedDeliveryTime';>6 - 10 Days $37.00 ) hvis man står og mangler stumper. For nogle er det en del af hobbyen at handle med forskellige leverandører for på den måde at få en større og bredere erfaring, en erfaring som kunne komme andre til gode.

Jeg tror efterhånden de fleste er klar over at firstmile er en seriøs leverandør til det danske corvettefolk og det er jo glimrende. Men vi har jo også andre samarbejdsparterne både i danmark og usa og i solidaritet med de indgåede aftaler er det efter min mening ikke hensigtsmæssigt at en enkelt leverandør benytter dette forum som sin salgsbase.

karstenhorn

Indlægaf karstenhorn » 31. dec 2007, 15:03

Hejsa

Jeg kan kun tilslutte mig Davids synspunkter, dette er ikke FMs salgs forum og hvis vi ikke kan anbefale dette og hint til hinanden uden at blive overfaldet med regulære salgsfremstød så ved jeg snart ikke 

Tør man spørge hvad i tilbyder klubbens medlemmer af særlige rabatter sammenlignet med vores øvrige samarbejdspartnere, set i lyset af dette regulære reklamefremstød?

Mvh
Karsten Horn

Piet

Indlægaf Piet » 31. dec 2007, 15:06

Så det du siger er at når Roald spørger mig om en pris på en kølerramme og en køler så må jeg ikke give ham en på forummet?
eller når feks et andet medlem spørger om en del til sin bil og du så linker til feks lynegaard eller US autodele
så må jeg ikke linke til FirsMile?

@Karsten, det vi kan tilbyde er ikke rabatter (med mindre det er større indkøb)  men de bedste priser på Corvette stumper i Europa, desuden støtter vi CCD både med sponsorering og annoncepenge.

Hvis det er den generelle konsensus og hvis det er  belastende eller irreterende for nogen så vil det selvfølgelig stoppe omgående.

Så godt nytår til alle på forummet,  jeg vil ikke blande mig  mere her vi snakkes nok ved  til træf i det nye år.

MVh
Piet

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 31. dec 2007, 15:18

Jeg vil tilslutte mig Davids synspunkter . Der bør komme nogle desid. retningslinjer fra bestyrelsen , efter der er stemt ja til at der kan reklameres på hj.siden .
Dette er ikke et surt opstød over at der er 2 medlemmer der har formået at stable en en forretning med corvette dele på benene ,og som prøver at hjælpe det enkelte medlem her på forumet . Men forumet er for mig ikke en salgsbase i firma regi . Det hører under links .
Men lad høre fra bestyrelsen 

Godt nytår herfra
Allan / 271

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 31. dec 2007, 15:25

Vi har lige stemt om reklamer skal være tilladt, dette var der STORT FLERTAL for.

Jeg synes at firstmile skal blive ved med at tilbude stumper også på forum, ligeledes synes jeg også at det er fint hvis andre kommer med alternativer. I den konkrete situation er jeg sikker på at Roald har haft stor glæde af Piets expertise, og det er vel selve formålet med dette forum.

Hvis en person søger en specifik corvette og beder om hjælp til at finde den her på forum, og tilfældet er at en sådan ligger jeg inde med, ville det så ikke være iorden endda en stor hjælp for dette medlem at tilbude ham den? Det ville vel også være iorden at et andet medlem samtidig tilbød sin private corvette.

Lasse

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 31. dec 2007, 15:45

Det var iøvrigt på opfordring at piet kom frem med priser (læs 3 indlæg) Så det vil jeg ikke kalde at bombardere forum med tilbud.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"