Hvor kan der fås strømper til tændkabler? og er det nødvendigt? Kan de tåle varmen hvis der er headers på. er kun intereseret i strømper her i Dk, gider ikke det der med fragt for så lidt.
Boe
tændkabler
-
Re: tændkabler
Hej Boe,
Jeg kører med headers + har en meget højt komprimeret BB-motor, så der udvikles megen varme i mit motorrum!!!
Jeg anvender heat-wrapping på headers-rørerne, fra hvor de er monteret på topstykkerne og ca. 15 cm ned ad rørerne, således at der er wrapping på rørerne hvor de passerer tændrørskablerne.
Desuden er jeg omhyggelig med at fiksere kablerne, så hætter eller kabler ikke kommer for tæt på udstødningsrørene, og i hvertfald ikke kan komme til direkte at røre ved rørene.
Jeg har nu kørt to sæsoner med de samme kabler og der er ikke tegn på at der er blevet brændte.
Jeg kører med headers + har en meget højt komprimeret BB-motor, så der udvikles megen varme i mit motorrum!!!
Jeg anvender heat-wrapping på headers-rørerne, fra hvor de er monteret på topstykkerne og ca. 15 cm ned ad rørerne, således at der er wrapping på rørerne hvor de passerer tændrørskablerne.
Desuden er jeg omhyggelig med at fiksere kablerne, så hætter eller kabler ikke kommer for tæt på udstødningsrørene, og i hvertfald ikke kan komme til direkte at røre ved rørene.
Jeg har nu kørt to sæsoner med de samme kabler og der er ikke tegn på at der er blevet brændte.
-
Re: tændkabler

Hvis der er god afstand til headers - som her - klarer kablerne fint varmen. Disse kabler klarede ½ sæsom sidste år - hvor de endnu ikke var 'ordnet' - altså lå tættere på manifolden. Hvis det er en højtydende BB med store headers og dårlige pladsforhold kan det blive nødvendigt med strømper. Hvis det er nødvendigt i dit tilfælde kan de vel købes herhjemme - Lynegård, Street Parts etc.
C3