Astrotop tag til Vette

Teknisk relateret snak
sørensen

Astrotop tag til Vette

Indlægaf sørensen » 27. okt 2011, 15:20

Er der nogen der kender disse toppe. De skulle være ud i et stykke, alså ingen midterrille, samt kunne ligge bag sæderne når de ikke var i brug.

http://www.astrotops.com/index.html

Det er da væsentlig bedre en Softtop, jeg solgte vist min til "Lykkepillen", - kan være han er træt af tapen på roof panelet. :)

Lykkemark

Kære Bjarne Dette er kluden vi

Indlægaf Lykkemark » 27. okt 2011, 20:47

Kære Bjarne

Dette er kluden vi taler om:

http://www.ecklerscorvette.com/corvette-sport-top-fox-rain-coat-1968-1977.html

Lad det være sagt med det samme, det er en latterlig høj pris, nærmest uforskammet.

Når det så er sagt så:

Det er helt korrekt at "raincoat'en" holdes på plads med "burretape" på ruderammen m.v. hvilket måske ikke ligefrem er kønt, men hvor er jeg dog glad for kluden. Det eneste minus for mig er dog at den hurtigt er falmet, men det kan der rådes bod på, med en ny indfarvning, hvilket også vil ske, så den bliver fin og sort igen.
Man kan selvfølgeligt ikke køre ret hurtigt med en sådan klud, idet den puster sig op.
Jeg kører af princip aldrig i regnvejr, og standardtagpladerne, har forlængst fundet sig til rette, omhyggeligt pakket ind på et utilgængeligt sted på loftet, for jeg kommer aldrig til at bruge dem, men den der engang skal arve bilen, vil måske gerne have dem.
Jeg anvender faktisk kun kluden i solskin, når jeg skal forlade bilen et sted, og gerne vil være fri for lange fingre, sikkert derfor at den er falmet.

Jeg har ingen erfaring med Astrotoppe, men jeg har set dem, og læst om dem. Som jeg ser det, er der nogle umiddelbare fordele i form af midterrillen er elimineret og mere lys i bilen. Jeg synes dog sådant rent personligt at Astrotagets fremtræden skiller sig ud fra selve bilen, men det er en smagssag, som bekendt er svær at diskutere.

Materialet er acryl, og det er et udmærket materiale til mange ting, det anvendes blandt andet til vinduer i campingvogne. Det er let modtageligt for ridser, og det skal man huske. Ridser kan man fjerne med wienerkalk blandet med sprit, og tilsat det vigtigste "krydderi" nemlig tid og omhyggelighed.

Lykkemark

Tilbage til "Generelt teknisk forum"