Power Window Motor gear problem på C3 1968.
Power Window Motor gear problem på C3 1968.
Hej. Mit problem er at det yderste lille tandhjul på vindues motor gearet er slidt i stykker. Derfor har jeg købt et nyt gear fra Ecklers, hvor der er et tandhjul som skal passe med snekken inderst. Dette passer ikke! Der er for lidt plads "imellem tænderne" til snekken. Hvis jeg trykker det helt ind sidder det i spænd og motoren kan ikke dreje. Nu har jeg købt endnu et gear fordi jeg regnede med at det første var en "kineser-smutter" men situationen er den samme. En ny vindues motor vil ikke nødvendigvis løse problemet da det ikke har noget gear. Er der nogle som har stået i samme situation og har fundet en løsning? Hvis man kunne skære det yderste lille tandhjul af det nye gear og sætte på det gamle inderste tandhjul (til snekken) vil det i princippet løse problemet men dette ser ikke nemt ud. Mvh Lars
Dette har altid været et
Dette har altid været et problem, ikke bare Chevy men alle bil fabrikater, da underleverandøren bare skal overholde monterings punkter og funktion af sådanne servo motorer visker/vindue osv, så det bedste er at bestille en komplet fra starten hvad det aligevel ender med, eller find en brugt som virker.
Jeg 'genopliver' lige denne tråd. Vinduet
Jeg 'genopliver' lige denne tråd.
Vinduet i førersiden kan næsten nå helt op, men den "klikker" før den når toppen, så jeg vil tro der er knækket en tand eller to.
Såvidt jeg har forstået så var rådet at købe en komplet motor med alle delene, og ikke fx dette:
http://www.ecklerscorvette.com/corvette-power-window-regulator-rebuild-kit-best-quality-1968-1982.html
?
Mvh
Morten
Vinduet i førersiden kan næsten nå helt op, men den "klikker" før den når toppen, så jeg vil tro der er knækket en tand eller to.
Såvidt jeg har forstået så var rådet at købe en komplet motor med alle delene, og ikke fx dette:
http://www.ecklerscorvette.com/corvette-power-window-regulator-rebuild-kit-best-quality-1968-1982.html
?
Mvh
Morten
Tilbage til "Generelt teknisk forum"