Hvad er det ??

Alm. snak
Christian #384

Hvad er det ??

Indlægaf Christian #384 » 31. jan 2005, 18:29

Hvad er formålet med denne arm ? Den sidder i forbindelse med ratstammen og er forbundet med et kabel til skiftemekanismen på automatgearkassen på min 69er. Kablet har været knækket, men jeg har ikke bemærket nogen problemer i den forbindelse.

Hvis du også tilfældigvis kan fortælle mig hvordan stikket fra engineharness og frontharness i firewall sidder fast. Er der en eller anden form for låsemekanisme eller skal man bare tage en tang og 'vrikke' det ud ? (har bestilt et nyt harness..... der er lidt for mange uautoriserede ledninger i det eksisterende)

Hilsen Christian

(udmeldt) C3

Re: Hvad er det ??

Indlægaf (udmeldt) C3 » 31. jan 2005, 18:44

Det er en tyverisikring, der samvirker med ratlåsen. Når kablet virker kan man kun ratlåse når gearkassen er sat i bakgear. Til gengæld kan man ikke trække den ud af bakgear UDEN at åbne ratlåsen. For at få ratlåsen til at virke uden kablet skal du formentlig dreje 'røret' udenpå ratstammen med hånden.

Jeg havde lidt bøvl med den sidste sommer og har taget kablet af.

Stikket kan jeg ikke hjælpe med.

Kan du til gengæld fortælle hvad det relæ der sidder på varmeapparatet - lige ud for cyl. 6/8 er til?

C3

Gæst

Re: Hvad er det ??

Indlægaf Gæst » 31. jan 2005, 19:00

Der var en der engang svarede mig at der sidder en skrue midt i, godt gemt bag et lag bej. Du kan finde svaret et eller andet sted i forummet.

Tilbage til "Generelt forum"