Ved demontering og installering stå der som flg i repair manual:
When removing and installing both axle driveshaft be certain to position the carrier side yokes so that the trunnion seats are at 90 deg. angles to each other.
Jeg forstaå det som at man bør dreje yoks på hver side af differentiale huset så de er 90 grader forskudte for kardan krydsene når de skal monteres med u-boltene. Jeg kan bare ikke se nogen grund til dette da de vil dreje sig individuelt under kørslen, eller er der noget jeg har misforståen i texten. ??
Nogen ideer om hvad der menes kører jeg det gerne.
mvh jes
Differentiale
Re: Differentiale
Jeg kender ikke årsagen til at det skal være sådan, men et bud kunne være at belastningen ikke skal være synkron/ens i begge sider. En ting er sikkert hvis man ikke gør som beskrevet vil man finde årsagen til instruktionen før eller siden, lidt ligesom det påkrævede interval for smøring af de bagerste hjullejer på C2/C3'ere.
Mit bagtøj fra Toms differential kom også med denne forstilling, stedet man køber vettebagtøj, så jeg tror ikke man skal forsøge sig frem.
Mit bagtøj fra Toms differential kom også med denne forstilling, stedet man køber vettebagtøj, så jeg tror ikke man skal forsøge sig frem.
-
Re: Differentiale

Ja det virker underligt. Man skulle jo tro at forstillingen hurtigt ville ændre sig ( ved 1. kurve eller hjulspind). Mit nye ( fra David ) kom også som det ses således indstillet.
Jeg har set det i Chiltons side 227 og som du ved undret mig.
Hvem har svaret?
C3