Bilen slingre når den får gas og snuden hæver sig, det er ikke hjulspind men snuden der ikke ved hvor den er på vej hen, på tør sort asfalt kan jeg sågar få den til at hvine fra venstre forhjul ved at give gas med 100kmt. rigtig ubehageligt.
Dæk er ok, styrtøj er tandstang, bærekugler er ok ,bøsninger i for er nye, støddæmper er nye, fjedre ikke knækket, hjullejer er ikke sløret, I Bag , dæk ok lejer ok, bøsninge i strutrods nye, støddæmper nye, fjeder ok, en ny trailingarm, den anden ok. styrtøjet er justeret i for, dog ikke caster jeg har haft de øvereste bærekugler lagt længre tilbage ingen effekt, bilen retter ikke selv op, ved lav fart/bykørsel, Så til mit spørgsmål hvad f..den er der galt?.
slinger
Re: slinger
Da du tilsyneladende har 'rodet' med både forhjul og trailingarm er det bedste bud nok en firhjulsudmåling. Som en tommelfingerregel, og for at se hvor galt det står til, kan du rette forhjul ind så du mener det står lige. Sæt derefter en snor fast på baghjul, bagerste dækside med et stykke tape. Træk snoren hen til forhjul, forreste dækside, og sæt den fast. Gør ligeså med den anden side. Der skal være en smule tilspidsning i forhold til snoren, men ikke meget. Du kan hurtigt se om det står helt galt fat.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45
Re: slinger
Jeg kan også anbefale en opmåling hos et værksted som har moderne laser udstyr til hjulopmåling.
Jeg fik det selv gjort sidste år og det er utroligt hvad der kan opmåles, og præcisionen heraf.
Jeg fik det selv gjort sidste år og det er utroligt hvad der kan opmåles, og præcisionen heraf.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster