Corvette renovering

Alm. snak
Gæst

Corvette renovering

Indlægaf Gæst » 3. jun 2005, 18:54

Efter V8-sæsonen starter jeg på renoveringen af min 69ér. Jeg vil have den skilt fuldstændigt ad og skifte alle sliddele samt male eller forkrome nogle dele. Er der noget jeg skal være OBS på...? Det er en matching numbers så der er vel nogle ting jeg ikke må, for at beholde origanaliteten? Havde tænkt på at kun bruge rustfrie bolte, møtrikker mm. Kan man det?

Vil gerne have det meste i motorrummet forkromet, er det passende til en matching numbers? Så lige i forummet at bremserør i kobber var udelukket... Skal jeg så bruge alm jern eller...???

Mvh

Zean

(udmeldt) C3

Re: Corvette renovering

Indlægaf (udmeldt) C3 » 3. jun 2005, 20:11

Du vil sikkert få mange divergerende svar

spørgsmål. Macth# er jo i sig selv et ikke helt veldefineret begreb. Såvidt jeg har forstået er match# dér hvor alle komponenter herunder motor og gearkasse, men også lygteglas,  sidespejle, instrumenter, bagtøj, osv.osv alle har det nummer istemplet, støbt eller præget som passer til den pågældende model. Hvis f.eks. sidespejlene i en årg. 1969 var istøbt 25-2931, 73F ( det står der i mit ), og hvis serien af spejle til årg. var bare for eksemplet skyld 25-1000 til 25-40000, så ville ethvert sidespejl med et nummer indenfor serien være match#.

Så alene det at finde ud af om en vette er match# er en kæmpeopgave.

Hvad er formålet med match# Jeg antager at det er ønsket af nogle købere fordi de ønsker en absolut original bil.

Et forkromet motorrum er derfor efter min mening ABSOLUT IKKE formålstjenligt i en match# bil.

C3

PS. Er mit sidespejl match#??

Christian #384

Re: Corvette renovering

Indlægaf Christian #384 » 3. jun 2005, 21:21

Hvis du går efter en 'matching numbers' bil, så skal du absolut ikke beynde at overhælde dit motorrum med chrom..... Det drejer sig jo netop om at have en bil der er så original som overhoved muligt !!!

Men spørgsmålet du skal stille dig selv, efter min mening, hvad vil du ofre og hvad ønsker du af din bil ? gode køreegenskaber ? gode dæk, gasstøddæmpere, fiberfjedre osv. det kan du sagtens få og stadig beholde det originale udseende. Og du kan jo bare beholde de originale dele hvis du vil tilbage til standard.

Tilbage til "Generelt forum"