Hejsa.
Ja så er Forårsmønstring Vest overstået, der var 40 Corvetter tilmeldte, og 39 der mødte op, da 1 var blevet solgt et par dage før. Jeg vil gerne takke alle de deltagende for den store opbakning og det store fremmøde. Stor tak til vores kok Klaus Pauls, som lavede noget virkelig godt kød, ja det smeltede jo i munden på os, ligeså tak til hans frue som var til stor hjælp i køkkenet, samt mange andre. Ja jeg kan blive ved med at takke jer, for uden jer var det jo ikke lykkedes, så endnu en gang stor tak til jer alle. Der kommer billeder på forummet senere, skal lige have samlet dem sammen, vil prøve at lave en CD med billederne til dem som interresserede.
Stor tak til Radio Alfa, som lavede Radio Reklame i dagene op til arrangementet, tak til Randers Cityforening for deres opbakning og indsats.
Vette hilsen
Niels Randers
Forårsmønstring Vest
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45
Re: Forårsmønstring Vest
Det var et absolut super arrangement - og Niels styrede det hele helt ovrlegent, man skulle tro han ikke havde lavet andet hele livet.
Inde i Randers er der masser af trafik og lyskryds, så køreturen ind til Rådhustorvet var hård ved nogle af bilerne. Den megen tomgang og tøffen afsted i skridttempo, gjorde at enkelte 'gik døde' - tydeligvist et big block fænomen (man må lide for power'en!!!).
Jeg har tidligere haft problemer med min vandtemperatur og monterede sidste år alu-køler og elektrisk blæser som virkelig kan flytte noget luft.
I Randers skulle det stå sin prøve.....
Kølevandstemperaturen lå pænt omkring midten (lodret nål) og gik op til halvvejs mellem midten og det røde felt når den var højest, så alle problemer burde være løst.
Derfor var det lige godt f...... at jeg inde i gågaden oplevede at motoren gik ned i tomgang og tilsidst satte ud af sig selv, heldigvis lige som jeg fik parkeret.
Eftersom temperaturen var i kontrol frygtede jeg at motoren havde været ved at sætte sig, men starteren kunne ubesværet dreje motoren rundt, så det var nok ikke problemet.
Jeg talte med flere om hændelsen og sporede mig efterhånden ind på at problemet kunne skyldes overophedning af benzinen, fordi min benzintilførsel (som er en stålarmeret gummislange) ligger meget tæt henover indsugningsmanifolden.
Nogel mente at løsningen herpå var at etablere et tilbageløbssystem, således at benzinen hele tiden cirkulerer fra tanken til karburatoren, og så tilbage igen til tanken. På den måde er der altid masser af flow i systemet og benzinen når ikke at blive opvarmet på vej til karburatoren.
Det er en større historie at lave sådan et system - istedet har jeg ændret slangens rute fra pumpe til karburator, således at der er mest mulig luft mellem slangen og motorens varme overflade. Desuden har jeg beskyttet slangen med varmeafvisende folie hvor den er nærmest manifolden, for at minimere opvarmningen af slangen.
En bekendt som arbejder hos Mercedes i Tyskland, vil sende mig et stykke varmeafvisende alu-flexovertræk, som jeg senere vil trække ned over benzinslangen, så den er varmeisoleret hele vejen fra punpe til karburator (hvis det er godtnok til en Mercedes 500SL må det være godtnok til min gamle øse).
I går kørte jeg en god tur, så motoren blev varmet helt igennem til driftstemperatur.
Da jeg kom hjem satte jeg bilen i carporten og lod den stå i tomgang i 15 minutter.
Den slog ikke så meget som en forkert prut og tomgangen lå stabilt og støt på ca. 650-700 omdr.
Det var en dejlig nem og billig måde at løse det problem, så til de som overvejer tilbageløb: Prøv som det første at ændre benzintilførslens rute fra pumpe til karburator, således at benzinslangen/-røret bliver udsat for mindst mulig varmepåvirkning fra motoren.
Tak igen til Niels for et kanon arrangement - det kostede dig nogle timers søvn, men det blev dælme også godt.... >;o)
Inde i Randers er der masser af trafik og lyskryds, så køreturen ind til Rådhustorvet var hård ved nogle af bilerne. Den megen tomgang og tøffen afsted i skridttempo, gjorde at enkelte 'gik døde' - tydeligvist et big block fænomen (man må lide for power'en!!!).
Jeg har tidligere haft problemer med min vandtemperatur og monterede sidste år alu-køler og elektrisk blæser som virkelig kan flytte noget luft.
I Randers skulle det stå sin prøve.....
Kølevandstemperaturen lå pænt omkring midten (lodret nål) og gik op til halvvejs mellem midten og det røde felt når den var højest, så alle problemer burde være løst.
Derfor var det lige godt f...... at jeg inde i gågaden oplevede at motoren gik ned i tomgang og tilsidst satte ud af sig selv, heldigvis lige som jeg fik parkeret.
Eftersom temperaturen var i kontrol frygtede jeg at motoren havde været ved at sætte sig, men starteren kunne ubesværet dreje motoren rundt, så det var nok ikke problemet.
Jeg talte med flere om hændelsen og sporede mig efterhånden ind på at problemet kunne skyldes overophedning af benzinen, fordi min benzintilførsel (som er en stålarmeret gummislange) ligger meget tæt henover indsugningsmanifolden.
Nogel mente at løsningen herpå var at etablere et tilbageløbssystem, således at benzinen hele tiden cirkulerer fra tanken til karburatoren, og så tilbage igen til tanken. På den måde er der altid masser af flow i systemet og benzinen når ikke at blive opvarmet på vej til karburatoren.
Det er en større historie at lave sådan et system - istedet har jeg ændret slangens rute fra pumpe til karburator, således at der er mest mulig luft mellem slangen og motorens varme overflade. Desuden har jeg beskyttet slangen med varmeafvisende folie hvor den er nærmest manifolden, for at minimere opvarmningen af slangen.
En bekendt som arbejder hos Mercedes i Tyskland, vil sende mig et stykke varmeafvisende alu-flexovertræk, som jeg senere vil trække ned over benzinslangen, så den er varmeisoleret hele vejen fra punpe til karburator (hvis det er godtnok til en Mercedes 500SL må det være godtnok til min gamle øse).
I går kørte jeg en god tur, så motoren blev varmet helt igennem til driftstemperatur.
Da jeg kom hjem satte jeg bilen i carporten og lod den stå i tomgang i 15 minutter.
Den slog ikke så meget som en forkert prut og tomgangen lå stabilt og støt på ca. 650-700 omdr.
Det var en dejlig nem og billig måde at løse det problem, så til de som overvejer tilbageløb: Prøv som det første at ændre benzintilførslens rute fra pumpe til karburator, således at benzinslangen/-røret bliver udsat for mindst mulig varmepåvirkning fra motoren.
Tak igen til Niels for et kanon arrangement - det kostede dig nogle timers søvn, men det blev dælme også godt.... >;o)
Re: Forårsmønstring Vest
Hej alle
Tak for en hykkelig tur, det var mit første Corvette træf og jeg er bestemt ikke blevet skuffet, jeg kommer helt bestemt igen.
Hilsen Harry.
Tak for en hykkelig tur, det var mit første Corvette træf og jeg er bestemt ikke blevet skuffet, jeg kommer helt bestemt igen.
Hilsen Harry.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20
Re: Forårsmønstring Vest
Hej Niels.
Tak for et godt tilrettelagt træf, det var rart at møde en masse andre og nye medlemmer, som vi ikke ser på sjælland. det var en virkelig fin bilpark der dukkede op. Jeg håber at se så mange som muligt af jer til sommertræffet i Skanderborg.
Vette hilsen Grethe og Flemming usa1 c6
Tak for et godt tilrettelagt træf, det var rart at møde en masse andre og nye medlemmer, som vi ikke ser på sjælland. det var en virkelig fin bilpark der dukkede op. Jeg håber at se så mange som muligt af jer til sommertræffet i Skanderborg.
Vette hilsen Grethe og Flemming usa1 c6
Re: Forårsmønstring Vest
Hej alle
Hej Niels tak for en god forårsmønstring ,maden var super godt, hytten ligger rigtig godt ,måske lidt støvet vej ,vejret var perfekt øøøh bortset fra den lille byge i Randers hvor der var en der afprøvede om bilen var tæt i bunder (havde ladet taget ligge ved hytten )turen til Allingåbro forløb rigtig godt så alt i alt et rigtig godt træf.
synd for dem der ikke var med.
mange tak niels
Hilsen Kurt T h
Hej Niels tak for en god forårsmønstring ,maden var super godt, hytten ligger rigtig godt ,måske lidt støvet vej ,vejret var perfekt øøøh bortset fra den lille byge i Randers hvor der var en der afprøvede om bilen var tæt i bunder (havde ladet taget ligge ved hytten )turen til Allingåbro forløb rigtig godt så alt i alt et rigtig godt træf.
synd for dem der ikke var med.
mange tak niels
Hilsen Kurt T h
Re: Forårsmønstring Vest
her er en lille stak billeder:
http://www.jphelles.dk/ccd/
det var en rigtig fin dag, og vejret var i top.. lige borset fra et par dryp i randers :)
http://www.jphelles.dk/ccd/
det var en rigtig fin dag, og vejret var i top.. lige borset fra et par dryp i randers :)
Re: Forårsmønstring Vest
Det var også mit første træf. Det var godt at se så mange vetter samlet! Flere billeder fra træffet ville være fedt!.......................glemte selv mit cam )-:
Re: Forårsmønstring Vest
Hej
Der er flere billeder på vej, er ved at samle fra alle som deltog, for så at lave en CD med dem på, vil så gerne lave en til dem som er interresserede.
Vette hilsen
Niels Randers
Der er flere billeder på vej, er ved at samle fra alle som deltog, for så at lave en CD med dem på, vil så gerne lave en til dem som er interresserede.
Vette hilsen
Niels Randers
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster