Hej; jeg har brug for et god råd til at få løst et mindre co2 udledningsproblem. Nogen har måske læst mit indlæg om syn - omsyn, men for dem der ikke har kommer det lige igen:
"Da jeg fik synet bilen i 2007, blev det kun for 2 år. Men det er jo ikke noget problem for en velholdt '65, der i øvrigt gik lige igennem dengang. Det var derfor med ophøjet ro at jeg i dag indfandt mig hos synshallen i Glostrup. Som forventet var alt som det skulle være, MEN den blev aligevel kasseret (skal til omsyn) på grund af for højt CO2 indhold, samt fordi vi ikke kunne finde stelnummeret (ingen af delene var et problem i 2007 - også i Glostrup). Mit spørgsmål er derfor; har andre haft problemer med CO2 og hvordan får man det ned??? Og endelig; hvor sidder stelnummeret på sådan en fætter?"
Hvem kender et godt sted, eller har selv adgang til et CO2 måleapparat? Og hvordan får man indholdet af CO2 i udstødningsgassen ned??
Håber nogen kan hjælpe...
CO2 udledning...
Hej Michael. Der er enten
Hej Michael.
Der er enten noget du, eller jeg har misforsået.
Jeg vil mene du er blevet kasseret på for højt co - ikke på co2!
co - Kulilte - slår os levende mennesker ihjel nu med det samme, hvis mængden er for høj.
co2 - kultveilte - nedbryder ozonlaget, og slår os ihjel på sigt - siger de kloge.... - men giver global opvarmning, og dermed mere vettevejr...:hurray::hurray:
co% må ifølge min sysnsmand, og andre svar på dit tidligere spørgsmål, være højst 7 på veteranbiler.
Din karburator skal justeres - blandingen i tomgang "nives", og vups - Du er godkendt.:thumbs: - der kan selvfølgelig også være andre årsager, men lad os nu ikke male "fanden på væggen"...
Efter synet vil jeg anbefale dig at få trimmet motoren ind af nogen der virkelig kan, og som jeg læser forum her, er der mange i klubben der kan....
Held og Lykke med omsynet.
Padkær
Der er enten noget du, eller jeg har misforsået.
Jeg vil mene du er blevet kasseret på for højt co - ikke på co2!
co - Kulilte - slår os levende mennesker ihjel nu med det samme, hvis mængden er for høj.
co2 - kultveilte - nedbryder ozonlaget, og slår os ihjel på sigt - siger de kloge.... - men giver global opvarmning, og dermed mere vettevejr...:hurray::hurray:
co% må ifølge min sysnsmand, og andre svar på dit tidligere spørgsmål, være højst 7 på veteranbiler.
Din karburator skal justeres - blandingen i tomgang "nives", og vups - Du er godkendt.:thumbs: - der kan selvfølgelig også være andre årsager, men lad os nu ikke male "fanden på væggen"...
Efter synet vil jeg anbefale dig at få trimmet motoren ind af nogen der virkelig kan, og som jeg læser forum her, er der mange i klubben der kan....
Held og Lykke med omsynet.
Padkær
:thumbs: Hej Padkær - du
:thumbs: Hej Padkær - du har fuldstændig ret, han nok hørt for meget på konens ævl om miljø mm. :banghead: Selvfølgelig er det co, og rigtig nok max 7 som du skriver. Tænkte nok at der skulle rodes ved kaburatoren, men for at vide om det er den "rigtige vej" skal man jo have adgang til et måleinstrument. Nogen med et sådant?? :willy_nilly:
Skift din motor olie, og
Skift din motor olie, og din co er nu ok
Skift din motor olie, og
Skift din motor olie, og din co er nu ok
Der er ny olie på :patriot:
Verden er mærkelig...
Efter første forsøg hos synsmanden, fik jeg 33 dage til omsyn. Som de fleste nok ved, så flyver tiden, og fridagene er få. Så da jeg opdagede at fredag i sidste uge var en total-fridag,ærgrede jeg mig selvfølgelig over at jeg ikke nåede omsynet, og dermed skulle helt forfra.:puke: Men jeg tog alligevel chancen, og kørte den lokale synsmand i dag. Han regnede lidt på det, og mente at 6/5 + 33 dage (som man har til omsyn inklusiv selve synsdagen), passede meget godt med den 9/6.:svengo: - nogen skulle måske have fortalt ham at der var 31 dage i maj, men det blev ikke mig.:D Derefter mente han, at reglen med udslip af CO (og rigtig nok ikke CO2 :smash: ), "for biler FØR 1971 skal være under 7,0" som der udtrykkeligt stod i de papirer han kiggede på, ikke var gældende for min bil da den jo var før 1971... :rolleyes: Endelig kunne han se i systemet at stelnummeret på min bil stod på den miderste vange i højre side, hvor jeg også selv fandt den, men man kan jo undre sig over hvad synsmand nr. 1 lavede da han læste i sit system...:rofl:
Anyway, synsmand nr. 2 var flink og ville gerne godkende omsynet, DOG nævnte han lige at han ikke ville have godkendt bilen fordi den ikke havde sideblink på, og fordi den har "knock-off" kapsler på :cuss::cuss::cuss: Men som han sagde så skulle han jo ikke tage stilling til det!!:conehead:
Anyway, nu er der papirer på at bilen er godkendt de næste 8 år, men man må da undre sig over den samlede stand indenfor syns-verdenen, gad vide om de fødes af de samme forældre som vores politikkere...:iagree:
Anyway, synsmand nr. 2 var flink og ville gerne godkende omsynet, DOG nævnte han lige at han ikke ville have godkendt bilen fordi den ikke havde sideblink på, og fordi den har "knock-off" kapsler på :cuss::cuss::cuss: Men som han sagde så skulle han jo ikke tage stilling til det!!:conehead:
Anyway, nu er der papirer på at bilen er godkendt de næste 8 år, men man må da undre sig over den samlede stand indenfor syns-verdenen, gad vide om de fødes af de samme forældre som vores politikkere...:iagree:
Hvor er det lige du
Hvor er det lige du vil hen, er det tilbage til da'tiden hvor bilerne blev kaseret på ridsede sideruder eller 1 Cm højdeforskel fra side til side af statens skrankepave system, det kan da være jeg er forkert i min opfattelse, men efter Ca. 100 syn i min tid, mener jeg vi idag har et menneskelig rimelig syn af vores køretøjer.
Tommy
Tommy
Hvor er det lige du
Hvor er det lige du vil hen, er det tilbage til da'tiden hvor bilerne blev kaseret på ridsede sideruder eller 1 Cm højdeforskel fra side til side af statens skrankepave system, det kan da være jeg er forkert i min opfattelse, men efter Ca. 100 syn i min tid, mener jeg vi idag har et menneskelig rimelig syn af vores køretøjer.
Tommy
For det første syntes jeg egentlig bare det var en lidt sjov historie, og for det andet så undrer jeg mig over, at man har et system der er så varierende i sin foltolkning af reglerne. Men nu var det jo også kun mit 2. syn, og jeg kan da ser jeg har meget at lære...
Tilbage til "Generelt teknisk forum"