Fælge til c3

Teknisk relateret snak
mink-1057
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2008, 16:35

Fælge til c3

Indlægaf mink-1057 » 22. aug 2011, 16:22

TORQUE TRUST II
2 stk. 8x17" med 235/45x17" og 2 stk. 9,5x17" med 275/40x17", bolt 5x120,7 eller 5x4" ET 1, , Passer på Chevrolet



Er der nogen som ved om disse fælge kan sidde på en alm c3 fra 75

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Det afhænger lidt af backspace

Indlægaf Anders #258 » 22. aug 2011, 21:36

Det afhænger lidt af backspace på fælgene. Dine originale fælge er 8x15" og med 4" BS. Så de forreste vil passe lige på, hvis det også er 4"BS. Hvis BS er mindre, vil fælgene stikke længere ud (=problemer med at de kan ramme skærmkanten ved affjedring), og hvis BS er størrere kan du risikere problemer med at dæk/fælg støder på rammen ved fuldt ratudslag. Hvis du går op i bredde bagpå (ift. oprindelige 8"), har du kun ganske lidt plads udad. I lavprofil er maksimum 10" bagfælg, og skal oftest være med 5,5"BS, hvor der er plads til 275-285 dæk afhængigt af fabrikat og dækprofil. En 9,5" bagfælg bør være med min. 5,25"BS, hvis du vil have breddest mulige dæk monteret.

Men vær opmærksom på diameteren af dækkene - din vette er født med ca. 27" total dækhøjde, hvor 235/45-17 udgør ca. 25,3" og 275/40-17 er ca. 25,6". De vil derfor fylde langt mindre i skærmkasserne end dine standard-dæk, og skal du lukke "hullet" med en sænkning, vil den komme rigtig langt ned på maven. I 17" vil 255/50-17 udfylde bag-skærmene bedre, og er ca. 27" i totalhøjde. Og 255/50-17 har faktisk en trædeflade på ca. 10,4" sammenlignet med de "store" 275/40-17 der har ca. 11" - altså en ganske lille forskel...

18" har bedre dækudvalg og flere kombinationer, der bedre passer corvettens original-mål.

Tjek i øvrigt www.centerlinewheels.com (fanen Wheels og punktet Overstock Wheel Sale) og www.newstalgiawheels.com - der er meget inspiration at hente, hvis du er på udkig efter nye hjul.

God fornøjelse... :Chevy_anim:

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

...og glemte lige at tilføje,

Indlægaf Anders #258 » 22. aug 2011, 21:41

...og glemte lige at tilføje, at hvis du går længere ind bagpå end 4" BS kan du få udfordringer med din T-arme. Over 5" BS får du vidst behov for off-set T-arme, og ved 5"BS på de originale t-arme mener jeg at du skal flytte beslaget til håndbremsekablet.

Samtidig flytter du også fælgen længere ind mod de lange justeringsbolte til bagfjederen, og hvis du har ekstra lange bolte (pga. sænkning) skal du være opmærksom på om de kan være der uden at ramme fælgkanten (ved 5,5"BS og +18" fælge kan bolten sidde ganske tæt på dæk-siden, hvis ikke man har købt en opkortet fjeder.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster