Hjælp, kan ikke få afmonteret de gamle bremseskiver

Teknisk relateret snak
vette1-839

Hjælp, kan ikke få afmonteret de gamle bremseskiver

Indlægaf vette1-839 » 30. okt 2010, 19:01

Jeg har tidligere med godt resultat udboret de 5 nitter og afmonteret bremseskiver på min vette. Nu står jeg med en ny (73`) og har et problem.
Efter atter at have udboret alle 5 nitter så skive er "fri" (hovederne på nitterne er væk)er det totalt umuligt at afmontere bremseskive.
Skiven er blevet tildelt adskillige slag med hammeren og fået rustløsner --- UDEN RESULTAT OVERHOVEDET, der rører sig ikke en milimeter, sidder uhjælpelig fast !!!
Kan det tænkes at den er blevet monteret med en form for lim/kunstigt metal ???
Er der nogle der har oplevet samme problem ????????
Håber på nogle svar. Hilsen John

Gæst

Mon ikke det er et

Indlægaf Gæst » 31. okt 2010, 12:37

Mon ikke det er et problem der kan opstå på alle biler. Kan huske sidst jeg fik skiftet bremseskiver på Mondeo'en var det samme problem. Mekanikeren var en ekstra times tid om det fordi de var rustet fast, og de sad virkelig fast.

Du skriver at hovederne er væk! Hvad med at prøve at bore selve nitten væk, det kan godt være rustet sammen i nittehullet ligeså.

lauge

Skive aftrækker

Indlægaf lauge » 19. nov 2010, 10:03

- - - der findes et specielt skiveaftager værktøj, som griber bag om skiven med 5 arme.
Dette bevirker et mere ensartet træk end et par slag med en hammer på et enkelt punkt på skiven.
Når det er spændt på og strammet - kan man slå et ekstra slag med hammeren - - -
- - hvis skiven ikke er hoppet af.
På vort værksted i Biltest på Roulunds havde vi netop dette gode værktøj.
Jeg har aldrig hverken set eller hørt om lim mellem skiver og anlægsfladen.
Men jeg har prøvet fastgroede skiver.
Go' arbejdslyst - skiverne kan sidde ekstremt godt fast.
Lauge
4479
Vedhæftede filer
4444.jpg
4444.jpg (58 bytes) Vist 3985 gange

vamdrup c3-954

Jeg havde samme problem...så jeg

Indlægaf vamdrup c3-954 » 19. nov 2010, 14:29

Jeg havde samme problem...så jeg borede nitterne helt igennem,og så gik de nemt af....men det kostede også en del bor gg

Michael

Tilbage til "Generelt teknisk forum"