Juster skrue????

Teknisk relateret snak
mercy

Juster skrue????

Indlægaf mercy » 11. sep 2010, 19:40

Her igen :o

Jeg har lige et spørglsmål.
Hvad bruger men den skrue til der sidder i toppen af styrehuset?
(Der sidder en stor møtrik som man kan spænde kontra på og en skrue man ligesom kan justere et eller andet, men hvad?)
Grunden til jeg spørger er, at jeg har "lidt" slør i styretøjet og det kunne jo være at det var noget med den skrue at gøre.

Hilsen Søren Kaj :seeya:

Shark

Den er ganske rigtigt til

Indlægaf Shark » 12. sep 2010, 11:49

Den er ganske rigtigt til at justere styrtøjet så man (måske) kan fjerne slør. Min egen 71'er havde også en del slør og det kunne jeg fjerne helt med justerskruen så styrtøjet nu er helt perfekt.
Hjulene skal være centrerede når du justerer og du må kun justere en lille smule ad gangen. Stram den lidt op og kør en tur og stram så lidt mere om nødvendigt (jeg måtte efter det 3 gange).
Du skal være opmærksom på at du kan ødelægge styrtøjshuset hvis du strammer skruen for meget (der må ikke bruges vold), og der kan være mange andre ting der giver slør, så hvis du ikke allerede har kontrolleret styrkugler osv. så begynd der. Få en til at dreje på rattet mens du kigger på de bevægelige dele i styrtøjet og kontroller om det ser fornuftigt ud.

mercy

Hej og tak for svaret. Der

Indlægaf mercy » 12. sep 2010, 13:02

Hej og tak for svaret.

Der "burde" ikke være andre steder på bilen, der kan give slør...(har fået skiftet det meste)
Så det sidste måtte være styrehuset. Jeg prøver at justere som du skriver og ser om det hjælper hvis ikke, køber jeg sku bare et nyt.
Ps: Det er nedaf skruen skal justeres ikke??? Bare så jeg ikke gør det omvendt.

Hilsen Søren Kaj

Shark

Den skal strammes, altså med

Indlægaf Shark » 12. sep 2010, 20:06

Den skal strammes, altså med uret

Piet

Styrehuset er designet så der

Indlægaf Piet » 13. sep 2010, 08:58

Styrehuset er designet så der skal være en lille smule (binding) modstand ved ligeud kørsel.
den helt korrekte måde at justere det op på er at afmontere pitmanarmen og så måle modstanden med en moment/skala nøgle.

husk at tjekke om der er styrehus fedt i, det sker ofte at headers kommer så tæt på styrehuset at fedtete bliver meget tyndtflydende hvorved det kan rende ud ved den nederste paksåse.

du skal også være opmærksom på at servoventilen har en smule slør indtil motoren er startet.

mercy

Så er det hele på

Indlægaf mercy » 13. sep 2010, 09:11

Så er det hele på plads, tak for det..
Hilsen Søren K

Tilbage til "Generelt teknisk forum"