Brændstoftilførsel

Teknisk relateret snak
Mule
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. jan 2010, 21:20

Brændstoftilførsel

Indlægaf Mule » 2. jun 2010, 23:37

Hej hej
Så har jeg også prøvet det: at køre Vetten tom for benzin. Så jeg ringede efter konen, som heldigvis forbarmede sig og kørte ud til mig med dunken fra plæneklipperen.
Det viste sig at være meget svært at få brændstof frem til karburatoren igen. Selv efter 10 liter fra reservedunken tog det meget lang tid.

Hvad siger erfaringerne, er det min pumpe, der er slidt?
Er der nogen, der kører med elektrisk brændstofpumpe? Er den i så fald monteret i serie med den mekaniske pumpe?
Skal man købe den dyre Holley løsning med trykregulator, eller kan man nøjes med en MrGasket til knap 400,-?
Håber at høre om jeres erfaringer. Jeg har standard 350 cui med 270 hk.

VH Oluf #1169

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Hvorfor? Har du da planer om

Indlægaf Shark » 3. jun 2010, 07:49

Hvorfor?
Har du da planer om at køre den tør igen?

Gæst

Hej hej Så har jeg også

Indlægaf Gæst » 3. jun 2010, 08:52


Hej hej
Så har jeg også prøvet det: at køre Vetten tom for benzin. Så jeg ringede efter konen, som heldigvis forbarmede sig og kørte ud til mig med dunken fra plæneklipperen.
Det viste sig at være meget svært at få brændstof frem til karburatoren igen. Selv efter 10 liter fra reservedunken tog det meget lang tid.

VH Oluf #1169


Jeg vil mene du har kørt karburatoren helt tør. Du ville umiddelbart have kunne starte igen hvis du havde fyldt lidt benzin i den.
Hvis du afmonterer luftfiltret vil du se 1 eller 2 lodrette studse der går direkte ned til kammeret med flyderne. Fyld disse lidt op med benzin og du starter omgående, der vil så under den første tid med motoren igang, blive pumpet mere benzin frem til kaburatoren og kamrene derved igen fyldes.

Morten F P
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

Det er rigtigt, at karburatoren

Indlægaf Morten F P » 3. jun 2010, 09:40

Det er rigtigt, at karburatoren var helt tør. Jeg fyldte også en del benzin direkte ned i de små porte ovenfra (i små portioner). Men alligevel går der en halv time og 50 forsøg, for pumpen får fat. Først da jeg gav en ekstra dosis ned ovenfra og gav fuld gas, fik pumpen omsider fat.
Derfor overvejer jeg el-pumpen. Så bliver der pumpet benzin frem, når der er tænding på...

Nej Shark, jeg har ikke aktuelle planer om at tømme tanken igen... ;-)
Smart vogn, du har...

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

HUSK altid at ligge låget

Indlægaf Tommy » 3. jun 2010, 21:42

HUSK altid at ligge låget på luftfilteret inden start, når man har givet karburatoren en snaps, for at undgå motorbrand.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster