Måden hvorpå vi skal betale afgift på vores Corvetter er som bekendt ændret. Men hvordan gør man så nu? Jeg har fundet en formular hos Skat, hvor det ser ud til, at jeg skal udfylde den øverste del. Men hvad gør man så? Printer man den ud, underskriver den og sender den til Skat? Og hvad med synspapirerne har de dem automatisk? Jeg kan i hvertfald ikke finde ud af at gøre det automatisk.
Henrik #775
Jeg skal betale afgift på min Corvette
Hej Henrik Som jeg har forstået
Hej Henrik
Som jeg har forstået det så tager man fri hele dagen da der er massiv ventetid.
Man skal fremvise sin toldsynede bil og medbringe kvittering for betalt moms,toldsynsattest som du fik ved syn og hvis du skal have nr.plader så skal du medbringe forsikringsbevis.
Selve dokumentet for afgiftsberigtigelse du skal udfylde har de derinde og samtidigt kan de fortælle dig hvad oplysninger de ønsker f.eks. km/liter og udstyr.
Husk evt. personlig dokumentation og dankort.
Held og lykke
Jørn
PS. Hvis jeg mangler noget så skriv endeligt videre på denne tråd da jeg også snart skal igennem møllen!
Som jeg har forstået det så tager man fri hele dagen da der er massiv ventetid.
Man skal fremvise sin toldsynede bil og medbringe kvittering for betalt moms,toldsynsattest som du fik ved syn og hvis du skal have nr.plader så skal du medbringe forsikringsbevis.
Selve dokumentet for afgiftsberigtigelse du skal udfylde har de derinde og samtidigt kan de fortælle dig hvad oplysninger de ønsker f.eks. km/liter og udstyr.
Husk evt. personlig dokumentation og dankort.
Held og lykke
Jørn
PS. Hvis jeg mangler noget så skriv endeligt videre på denne tråd da jeg også snart skal igennem møllen!
Jeg har forstået, at man
Jeg har forstået, at man ikke skal møde op længere, men sende en blanket. Derefter får man oplyst afgiften - og man har så 3 måneder til at få den betalt.
Er det forkert?
Er det forkert?
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
Hej C2 Da regler har det
Hej C2
Da regler har det med at skifte undervejs og være lidt forskelligge fra sted til sted, vil mit råd til dig være inden du kører derud, at kontakte det lokale skatte kontor der har med afgift at gøre og høre hvad der er proceduren lige nu. Husk at få navn og sted oplyst af dem der vejleder dig, det er altid nemmere, hvis der er tvivl at refere til en person i skatteforvaltningen end refere til en person som de ikke kender.
venlig hilsen
Leif
Da regler har det med at skifte undervejs og være lidt forskelligge fra sted til sted, vil mit råd til dig være inden du kører derud, at kontakte det lokale skatte kontor der har med afgift at gøre og høre hvad der er proceduren lige nu. Husk at få navn og sted oplyst af dem der vejleder dig, det er altid nemmere, hvis der er tvivl at refere til en person i skatteforvaltningen end refere til en person som de ikke kender.
venlig hilsen
Leif
Hej Henrik Idag søndag tog jeg
Hej Henrik
Idag søndag tog jeg mig sammen og gik ind på skat's hjemmeside og udfyldte blanketten som har nr. 21.016 (den kan udfyldes elektronisk og kun øverste 1/2 del, husk navn,tlf foroven og cpr. nr. nede ved underskriften.Du skal indsende 3 eksemplarer.
Samtidigt skal du indsende kopi af den originale reg.attest(Title),toldsynsrapport og synsrapport.
Jeg syntes bare at have hørt tilbage i nov. sidste år at man skulle fremvise sit køretøj!! Men nu prøver jeg dette.
For os på Sjælland er der kun:
Skat
Helgeshøj Allè 9
2630 Tåstrup
..at sende papirerne til.
Mvh Jørn
Idag søndag tog jeg mig sammen og gik ind på skat's hjemmeside og udfyldte blanketten som har nr. 21.016 (den kan udfyldes elektronisk og kun øverste 1/2 del, husk navn,tlf foroven og cpr. nr. nede ved underskriften.Du skal indsende 3 eksemplarer.
Samtidigt skal du indsende kopi af den originale reg.attest(Title),toldsynsrapport og synsrapport.
Jeg syntes bare at have hørt tilbage i nov. sidste år at man skulle fremvise sit køretøj!! Men nu prøver jeg dette.
For os på Sjælland er der kun:
Skat
Helgeshøj Allè 9
2630 Tåstrup
..at sende papirerne til.
Mvh Jørn
-
Hej Jørn Du må meget gerne
Hej Jørn
Du må meget gerne holde os løbende orienteret om din vej igennem systemet. Jeg havde også fået indtryk af at et fremmøde med gennemgang af bilen i Tåstrup var obligatorisk efter november 09. Kun glædeligt, hvis det kan klares ved tastaturet. Har selv en nyligt importeret Corvette, der skal igennem snart.
MVH Boe
Du må meget gerne holde os løbende orienteret om din vej igennem systemet. Jeg havde også fået indtryk af at et fremmøde med gennemgang af bilen i Tåstrup var obligatorisk efter november 09. Kun glædeligt, hvis det kan klares ved tastaturet. Har selv en nyligt importeret Corvette, der skal igennem snart.
MVH Boe
Hej Boe Det skal jeg nok,
Hej Boe
Det skal jeg nok, har du iøvrigt fået dit batteri op at køre igen?
Mvh Jørn
Det skal jeg nok, har du iøvrigt fået dit batteri op at køre igen?
Mvh Jørn
-
Batteriet virker fint. Problemet viste
Batteriet virker fint. Problemet viste sig at sidde i tændingslåsen. Bundstykket satte sig periodevist efter stop således at strømmen ikke blev afbrudt og afladede bateriet i løbet af et par døgn.
hilsen Boe
hilsen Boe
Hej Jørn Super, så prøver jeg
Hej Jørn
Super, så prøver jeg det samme. Jeg har også fundet formularen men ikke vejledningen, så tak for det.
mvh
Henrik
Super, så prøver jeg det samme. Jeg har også fundet formularen men ikke vejledningen, så tak for det.
mvh
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
Hej Har i dag modtaget brev
Hej
Har i dag modtaget brev fra SKAT at jeg skal betale kr. 20.013,- i reg.afgift for min C1'er fra '59.
I brevet er der et ekspeditions nr.som skal oplyses når man betaler.
Lidt under 2 uger tog det fra jeg sendte forespørgelsen og fik svar og det må siges at være ok.
Mvh. Jørn
Har i dag modtaget brev fra SKAT at jeg skal betale kr. 20.013,- i reg.afgift for min C1'er fra '59.
I brevet er der et ekspeditions nr.som skal oplyses når man betaler.
Lidt under 2 uger tog det fra jeg sendte forespørgelsen og fik svar og det må siges at være ok.
Mvh. Jørn