Le Mans 2010

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
Lykkemark

Le Mans 2010

Indlægaf Lykkemark » 16. dec 2009, 20:25

Lige pludselig kom sommeren ind af døren i form af en mail fra K-rejser som jeg plejer at tage med, at salget begyndte nu.
Tænke, tænke, jeg havde jo egentlig bestemt at nu havde jeg været afsted 4 gange i træk, og dette måtte vel egentlig være nok.

Så sidder man og snakker med sin voksne søn om dit og dat og barnebarnet, og så nævner man som en sidebemærkning, at det er nu smart med email beskeder om, at noget af interesse sker, f.eks invitation til Le Mans, og så siger han:

"Far, skulle vi ikke tage derned sammen, nu har jeg hørt dig ævle om det i årevis, bestil (du skal nok få penge for min del) og lad os lave den far og søn tur, jeg altid har drømt om vi skulle have"

Det kunne jeg simpelthen ikke stå for, så turen er bestilt, og knægten har allerede indsat depositummet på min netbank.

Jeg glæder mig allerede.

Herunder sætter jeg Jakob K's "propaganda" som godt kan fyre op under een eller anden:

24H Le Mans

12. - 13. juni 2010

Vel nok verdens mest berømte racerløb, 24 timers Le Mans, har efterhånden udviklet sig til en dansk motorsports festival.

Flere og flere danskere valfarter hvert år til det franske for at opleve denne unikke stemning. Dette mix af motorsport, hygge og fest findes ikke noget andet sted i verden. Stemningen og atmosfæren kan ikke beskrives - den skal simpelthen opleves.

Og danskerne er dominerende på Le Mans. Ikke blot udenfor banen, men så sandelig også på banen.

Det sidste årti har det været mere reglen end undtagelsen af vi har haft danskere på podiet. Senest i 2009 havde vi hele 4 danskere på podiet. Tom K blev nr. 3 i den store LMP1 klasse. Team Essex med Casper Elgaard og Kristian Poulsen vinder en historisk sejr i LMP2 klassen, som det første danske team der vinder på Le Mans. Jan Magnussen vinder sin 4 sejr på Le Mans i GT1 klassen.

2010 udgaven af Le Mans tegner rigtig spændende. Audi vil helt sikkert gøre alt for at hævne nederlaget til Peugeot i 2009. Corvette med Jan Magnussen har valgt at gå fra GT1 klassen til GT2 klassen, simpelthen for at få mere konkurrence. Det skal blive spændende at følge dem mod de gennemtestede Porsche og Ferrari. Desværre ser det ikke ud til at vi får Team Essex at se på Le Mans, grundet deres økonomiske situation, men mon ikke en kører af Casper Elgaards kaliber finder et sæde i en bil med vinderchancer. Det ville også komme bag på os hvis ikke hurtige Allan Simonsen finder vej til det franske i juni måned. Ja - og så skal man vel aldrig afskrive Thorkild Thyrring :-)

Hos K-Rejser kan vi ikke garantere danskere på sejrs podiet, men vi kan garantere en kæmpe oplevelse.

Vi prøver konstant at udvikle og forbedre vores rejser så du som gæst hos K-Rejser får det optimale ud af din rejse til det legendariske 24 timers Le Mans.

Vi håber at se jer på Le Mans - men pas på - det er vanedannende :-)

Med racerhilsen

Jacob K

Indsat af

Lykkemark

Tilbage til "Snak / off topic"