Hej. Min C3 årgang 1968 blev 40 år gammel her i efteråret, og jeg regnede med at blive indkaldt til syn på dette tidspunkt, hvorefter at der så skulle gå 8 år til næste syn. Bilen blev omregistreret til veteran for et par år siden. Er der nogen der ved hvornår at jeg kan forvente at blive indkaldt til syn, eller hvordan at jeg får det afklaret?
Mvh Lars
Syn hvornår?
Det er kun hvis din
Det er kun hvis din bil er indregistreret som veterankøretøj, ikke at forveksle med veteranbil
at du ryger på syn ved 40 år og derefter hver 8 år.
Biler indregistreret som veteran køretøj har nogle klausuler fra færdselsstyrelsen som minder meget om dem som en veteranbils forsikring har, dvs kun lejlighedsvis kørsel til udstilling træf o.l
alle biler over 35år kan indregistres som veterankøretøj gratis ved at udfylde en blanket på motorkontoret hvorefter en ny registreringsattest modtages med posten.
at du ryger på syn ved 40 år og derefter hver 8 år.
Biler indregistreret som veteran køretøj har nogle klausuler fra færdselsstyrelsen som minder meget om dem som en veteranbils forsikring har, dvs kun lejlighedsvis kørsel til udstilling træf o.l
alle biler over 35år kan indregistres som veterankøretøj gratis ved at udfylde en blanket på motorkontoret hvorefter en ny registreringsattest modtages med posten.
Hej. Min 68er er synet den
Hej.
Min 68er er synet den 26-04-2006.;)
På registreringsattestens side 2 står: Veterankørsel.
Nu kommer jeg også i tvivl om hvornår min skal synes?
er der nogen som ved dette?
Hilsen John:reddevil:
Min 68er er synet den 26-04-2006.;)
På registreringsattestens side 2 står: Veterankørsel.
Nu kommer jeg også i tvivl om hvornår min skal synes?
er der nogen som ved dette?
Hilsen John:reddevil:
John Den burde være indkaldt til
John
Den burde være indkaldt til syn d 26-4-2008 og så igen om 8år
Jeg har dog set en del eksempler på fej i færdselstyrelsens system over veterankøretøjer
hvor tolkningen på en del har været at det var 8 år efter den blev indregistreret som veterankøretøj.
så højst sansynligt bliver du først indkaldt om 6år igen, temmeligt tåbelige regler istedet for bare at køre konsekvent med 8års reglen så kan nogle have 5år til første syn imens andre skal ind igen allerede 1 år efter.
Jeg måtte selv ind til syn med 1års mellemrum pga de regler.
Den burde være indkaldt til syn d 26-4-2008 og så igen om 8år
Jeg har dog set en del eksempler på fej i færdselstyrelsens system over veterankøretøjer
hvor tolkningen på en del har været at det var 8 år efter den blev indregistreret som veterankøretøj.
så højst sansynligt bliver du først indkaldt om 6år igen, temmeligt tåbelige regler istedet for bare at køre konsekvent med 8års reglen så kan nogle have 5år til første syn imens andre skal ind igen allerede 1 år efter.
Jeg måtte selv ind til syn med 1års mellemrum pga de regler.
Hej Piet. Tak for svaret. Jeg købte
Hej Piet.
Tak for svaret.
Jeg købte den i starten af 2007 og omreg. den 30-01-2007.
Tror du set har betydning?
Hilsen
John:reddevil:
Tak for svaret.
Hilsen
-
Hej Piet. Tak for svaret. Jeg købte
Hej Piet.
Tak for svaret.
Hilsen
Det er 1.reg dato der er afgørende. Hvis den er indreg. 1. gang den 31/12 1968, så fylder den 40 år til 31/12-2008 og det burde være synsdatoen. Og det er kun p.g.a. overgangsregler.
Min er netop fra den nævnte dato, men jeg finder aldrig ud af om jeg ville være blevet kaldt til syn, da jeg tog den ind til et registreringssyn i oktober. Datoen i oktober bliver ny periodisk synsdato.
C3
Det er 1.reg dato der
Det er 1.reg dato der er afgørende. Hvis den er indreg. 1. gang den 31/12 1968, så fylder den 40 år til 31/12-2008 og det burde være synsdatoen. Og det er kun p.g.a. overgangsregler.
Min er netop fra den nævnte dato, men jeg finder aldrig ud af om jeg ville være blevet kaldt til syn, da jeg tog den ind til et registreringssyn i oktober. Datoen i oktober bliver ny periodisk synsdato.
C3
Lige nøjagtig Jan, Guldkareten (Første reg. 31/12-68) blev synet 06-03-2008, men kaldt til 40 års syn senest 02/01-2009. Jeg valgte at montere sideblink og køre til syn 12/11 lige inden forsikringen udløber. Hvis bilen er synet indenfor 6 måneder før 40 års syn, skal den ikke til syn igen.
Husk at der HELLER IKKE er ansvarsforsikring på bilen fra 15/11 - 15/03, og i flg. Ole Højgård Thisted Forsikring kan man ikke leje prøveplader til et indregistreret køretøj.:willy_nilly:
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
-
Fremtidig synsindkaldelse
Hej har en Corvette fra 31 12 68 der er synet 28 september 2007. Næste syn er 28 september 2015. Bilen er indregistreret til veterankørsel.
Hilsen Johnny# 819:streger:
Hilsen Johnny# 819:streger:
Hej. Hvordan har du fundet
Hej. Hvordan har du fundet ud af at din bil først skal synes i 2015? Er der en hjemmeside el. lign. hvor man kan checke? Mvh Lars
-
Fremtidig syn
Hej Lars!
Jeg har mailet til færdselsstyrelsen pga. jeg var nervøs for at blive indkaldt til syn uden for sæsonen, må jo kun køre i bestemt periode. Jeg mailede til dem og fik svar tilbage med fremtidig synsindkaldelse.
Deres addresse er
Færdselsstyrelsen
Kundecenter Adelgade 13
1304 København K
TLF. Mellem 9-15 70129040
Email: syn@fstyr.dk
Venlig hilsen Johnny # 819
Jeg har mailet til færdselsstyrelsen pga. jeg var nervøs for at blive indkaldt til syn uden for sæsonen, må jo kun køre i bestemt periode. Jeg mailede til dem og fik svar tilbage med fremtidig synsindkaldelse.
Deres addresse er
Færdselsstyrelsen
Kundecenter Adelgade 13
1304 København K
TLF. Mellem 9-15 70129040
Email: syn@fstyr.dk
Venlig hilsen Johnny # 819