Når du engang bestemmer dig til at din bil skal omregistreres fra Flex leasing til normal registrering, så pas lige på motorkontoret.
Da jeg købte min bil tilbage fra Told og Skat, omregistrerede jeg den til privat personbefordring.
Jeg kørte 2,5 md. på Danske plader, inden jeg kørte til Spanien og omregistrede den til Spanske plader.
Først efter 4 mdr. kom min police fra Codan.
2,5 md. forsikring som udlejningsbil = kr. 11.000,-
Jeg kontaktede Codan og sagde at den kun var brugt til Privat Personbef.
Codan sagde så, at på Registreringsattesten stod der stadig udlejning u/fører og det var jo også Privat personbef.
Motorkontoret havde glemt at slette den som udl.bil og det var det eneste de havde at rette sig efter, så jeg skulle bare betale.
Motorkontoret ville gerne rette det, men det tog 3-4 mdr.
Jeg nægtede at betale, blev stædig og sagde så at bilen kun skulle have været ansvarsforsikret.(Perioden var jo udløbet).
Jeg blev så truet med Ribers, da jeg nægtede at betale kr. 11.000,-
Efter mange brevvekslinger blev jeg meget træt af Codan og sendte kopier af sagen til FDM.
Efter 1 uge kom der en ny opkrævning på kr. 1.500- TAK FDM.:hurray:
Så når du engang skifter om så husk at læse på bagsiden af Reg.Attesten, om der står Udlejning u/fører.
Hilsen
Flemming.
Flex Leasing/Forsikring, advarsel
Når du engang bestemmer dig
Når du engang bestemmer dig til at din bil skal omregistreres fra Flex leasing til normal registrering, så pas lige på motorkontoret.
Da jeg købte min bil tilbage fra Told og Skat, omregistrerede jeg den til privat personbefordring.
Jeg kørte 2,5 md. på Danske plader, inden jeg kørte til Spanien og omregistrede den til Spanske plader.
Først efter 4 mdr. kom min police fra Codan.
2,5 md. forsikring som udlejningsbil = kr. 11.000,-
Jeg kontaktede Codan og sagde at den kun var brugt til Privat Personbef.
Codan sagde så, at på Registreringsattesten stod der stadig udlejning u/fører og det var jo også Privat personbef.
Motorkontoret havde glemt at slette den som udl.bil og det var det eneste de havde at rette sig efter, så jeg skulle bare betale.
Motorkontoret ville gerne rette det, men det tog 3-4 mdr.
Jeg nægtede at betale, blev stædig og sagde så at bilen kun skulle have været ansvarsforsikret.(Perioden var jo udløbet).
Jeg blev så truet med Ribers, da jeg nægtede at betale kr. 11.000,-
Efter mange brevvekslinger blev jeg meget træt af Codan og sendte kopier af sagen til FDM.
Efter 1 uge kom der en ny opkrævning på kr. 1.500- TAK FDM.:hurray:
Så når du engang skifter om så husk at læse på bagsiden af Reg.Attesten, om der står Udlejning u/fører.
Hilsen
Flemming.
:thumbs: FDM!
Det er bare ærgeligt at der ofte skal mere officielle kræfter til for at menig mand kan få sin ret.