Jeg er ved at monterer en expansionsbeholder,de to rør i bunden skal de ikke monteres på slangen til varmeapperatet og hvilken ?
Har prøvet den øverste men syntes at der er lidt meget fart på vandet gennem beholderen.:confused::confused:
Expansionsbeholder
Jeg er ved at monterer
Jeg er ved at monterer en expansionsbeholder,de to rør i bunden skal de ikke monteres på slangen til varmeapperatet og hvilken ?
Har prøvet den øverste men syntes at der er lidt meget fart på vandet gennem beholderen.:confused::confused:
øverste slange fra varmeapperatet går igennem expansionsbeholderen og til sug på vandpumpen, nederste slange på varmeapperat går til tryk på indsugningsmanifolden, dvs. vandet cirkulerer fra manifold igennem varmeapperat ud af øverste rør og igennem expansionsbeholderen og videre til vandpumpen, specielt når termostaten er lukket vil der være god cirkulation fordi den interne cirkulation (smallblock) og overløbsslangen (bigblock) ikke helt kan tage helt trykket.
Så øverste slangen fra varmeapperat som skal gå til vandpumpe skal afbrydes af ekspansionsbeholderen. håber det er til at forstå :)
-
øverste slange fra varmeapperatet går
øverste slange fra varmeapperatet går igennem expansionsbeholderen og til sug på vandpumpen, nederste slange på varmeapperat går til tryk på indsugningsmanifolden, dvs. vandet cirkulerer fra manifold igennem varmeapperat ud af øverste rør og igennem expansionsbeholderen og videre til vandpumpen, specielt når termostaten er lukket vil der være god cirkulation fordi den interne cirkulation (smallblock) og overløbsslangen (bigblock) ikke helt kan tage helt trykket.
Så øverste slangen fra varmeapperat som skal gå til vandpumpe skal afbrydes af ekspansionsbeholderen. håber det er til at forstå :)
Mange tak
Det skal jeg nok finde ud af :thumbs:
-
Kan jeg bytte min 74´er
Kan jeg bytte min 74´er plastik ekspansionsbeholder ud med en af metal.. eks. en 68'er.. ? Sådan uden videre..
Det er sådan en her jeg kunne tænke mig.. http://firstmile.dk/product.asp?product=1182
Mvh. Skallerup
Det er sådan en her jeg kunne tænke mig.. http://firstmile.dk/product.asp?product=1182
Mvh. Skallerup
Kan jeg bytte min 74´er
Kan jeg bytte min 74´er plastik ekspansionsbeholder ud med en af metal.. eks. en 68''er.. ? Sådan uden videre..
Det er sådan en her jeg kunne tænke mig..
Mvh. Skallerup
ja sagtens, koster iøvrigt 733 kr i usa: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/68-69-70-71-72-Corvette-Expansion-Tank-NEW-N-R_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem270373453955QQitemZ270373453955QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ebayphotohosting
-
Min 69'er (Early) har ingen
Min 69'er (Early) har ingen expansionstank, og har så vidt vides aldrig haft det.
Kølesystemet fungerer fint uden. Hvilke fordele opnås ved at montere en?
C3
C3
Min 69'er (Early) har ingen
Min 69'er (Early) har ingen expansionstank, og har så vidt vides aldrig haft det.
C3
Min 69'er også early (nov.68) med L46 har.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"