Dørbeklædning

Teknisk relateret snak
(udmeldt) C3

Dørbeklædning

Indlægaf (udmeldt) C3 » 14. dec 2008, 17:21

Nogen der har erfaring med montering af nye? Pasformen er skrækkelig. De indlagte 'velcro' låse kan ikke holde beklædningen på plads forneden. De lægges ind over stålkanten for oven, så pasformen ved vinduesåbningen er god, men så er de meget svære at tvinge på plads for neden.

C3

Lykkemark

Hej Jan Den har jeg dæleme

Indlægaf Lykkemark » 15. dec 2008, 18:47

Hej Jan

Den har jeg dæleme også bokset med. Mærkeligt nok sidder det ok i passagersiden med ad hekkenfeldt til i førersiden.
Jeg tror simpelthen det skyldes elendig pasform på inderbeklædningen, idet det jo er flere lag af materiele der er sat sammen. Jeg har opgivet det der "tandbørste/velcro system" og vil derfor på en eller anden vis skrue det sammen. Der sker bare det at hvis man tvinger det på plads forneden, så vil det "poppe ud" foroven ved ruden. Men skruer bliver den endelige løsning.
Hvis du kigger efter indgår der også polyurethan skum i konskruktionen, det kan du se ved håndtagsgennemføringen. Når det er blevet injiceret, har det sikker også haft en limende funktion. Det bliver varmt medens det skummer op, så mon ikke der er noget "bimetal effekt" i dette således at det er blevet buet på en vis ?

Lykkemark

ps hvad er der i den brune dunk tilvenstre i billedet ?

(udmeldt) C3

Hej Jan Den har jeg dæleme

Indlægaf (udmeldt) C3 » 15. dec 2008, 23:48

Hej Jan

Den har jeg dæleme også bokset med. Mærkeligt nok sidder det ok i passagersiden med ad hekkenfeldt til i førersiden.
Jeg tror simpelthen det skyldes elendig pasform på inderbeklædningen, idet det jo er flere lag af materiele der er sat sammen. Jeg har opgivet det der "tandbørste/velcro system" og vil derfor på en eller anden vis skrue det sammen. Der sker bare det at hvis man tvinger det på plads forneden, så vil det "poppe ud" foroven ved ruden. Men skruer bliver den endelige løsning.
Hvis du kigger efter indgår der også polyurethan skum i konskruktionen, det kan du se ved håndtagsgennemføringen. Når det er blevet injiceret, har det sikker også haft en limende funktion. Det bliver varmt medens det skummer op, så mon ikke der er noget "bimetal effekt" i dette således at det er blevet buet på en vis ?

Lykkemark

ps hvad er der i den brune dunk tilvenstre i billedet ?

he he præcis det samme her - nogenlunde i højre side og skidt i venstre side. Jeg overvejer lasker i bunden - men ikke nogen 'pæn og ordentlig' løsning. Men et par vandrette lasker op i bunden af beklædningen og fastskruet i bunden af døren vil ikke kunne ses.
Er der nogen, der har en bedre løsning?

Den brune dunk er min 25 l spildoliebeholder. Den bliver pænt tømt på genbrugen når den er fyldt op.

C3

Lykkemark

Kære Jan Jeg synes det er

Indlægaf Lykkemark » 16. dec 2008, 20:43

Kære Jan

Jeg synes det er en særdeles flot spildoliebeholder du har der, den står rigtig flot til dit orientalske tæppe, samt den terracottafarvede spand. Jeg havde dig et øjeblik mistænkt for at det var en 25 liters æblevin du havde "sat over" til en gemytlig sammenkomst.

Jeg synes derudover at det er smart at du har din computer ved siden af beholderen (altså hvis det nu havde været æblevin, så kunne du have siddet og babbet gennem en ubrugt benzinslange), jeg synes dog det er et noget rustikt tastatur du har, men det er måske derfor det skal betjenes med arbejdshandsker ?:sifone:

Jeg havde ikke tænkt på lasker, fino ide.

Lykkemark

(udmeldt) C3

Kære Jan Jeg synes det er

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. dec 2008, 22:23

Kære Jan

Jeg synes det er en særdeles flot spildoliebeholder du har der, den står rigtig flot til dit orientalske tæppe, samt den terracottafarvede spand. Jeg havde dig et øjeblik mistænkt for at det var en 25 liters æblevin du havde "sat over" til en gemytlig sammenkomst.

Jeg synes derudover at det er smart at du har din computer ved siden af beholderen (altså hvis det nu havde været æblevin, så kunne du have siddet og babbet gennem en ubrugt benzinslange), jeg synes dog det er et noget rustikt tastatur du har, men det er måske derfor det skal betjenes med arbejdshandsker ?:sifone:

Jeg havde ikke tænkt på lasker, fino ide.

Lykkemark

Så malerisk du beskriver det. *S*

'Tastaturet' er såmænd et ½'' tomme topnøgle sæt. 'Vinen' spildolie og den 'terracottafarvede' er såmænd bare en rød spand.....*S*

Laskerne vil være skjulte i bunden - en af grundene til jeg ville skifte dørbeklædningen er at den tidligere ejer havde sat et par store skruer igennem beklædningen - ikke pænt.

C3

Tilbage til "Generelt teknisk forum"