Ny Corvette !

Alm. snak
(udmeldt) Sonne

Ny Corvette !

Indlægaf (udmeldt) Sonne » 21. sep 2008, 18:46

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080813/news06/80813008/

Hvem er det der har været ude at investere i en ny model ?

Hvis det er nogen fra klubben skal en lille historie om det køretekniske kursus i Frankring være velkommen.

Sonne 

Allan #983

Re: Ny Corvette !

Indlægaf Allan #983 » 21. sep 2008, 19:38

Hej Sonne.

Den ene glade ejer er Erik W. Pedersen som gav opvisning i Tørring til sommertræf i år.

Mvh
Allan

usa1#137-841

Re: Ny Corvette !

Indlægaf usa1#137-841 » 21. sep 2008, 20:22

Hej Sonne.
Nej ,det er desværre ikke mig der har købt den nye ZR1, selv om mange har haft mig mistænkt for det.
Men kørekursus fulgte der også med da jeg købte min Ron Fellows Z06.
Det bliver afholdt forskellige steder steder i Europa, mit kursus var på Zolder banen i Belgien.
Jeg deltog sammen med min søn Brian.
Vi var omkring 40 deltagere. kurset startede kl. 10 hvor der var breifing, derefter blev vi fulgt ned til bilerne.
12 nye C6ere samt fire Z06 stod klar på banen.
Vi blev så delt op i hold, 4 kørere om hver bil.
Instruktørerne kørte i Z06 og vi andre i C6.
Vi blev sendt afsted i hold på 3-4 biler efter hver instruktør, vi kørte 4-5 omgange af ca.4 km. hvor vi havde kontakt med instruktøren gennem Walkie-talkie.
Så byttede vi med vores holdkammerater og sludrede med en Instruktør på banen, hvor han gav os gode råd.
Som dagen skred frem gik det hurtigere og hurtigere, vi var blevet advaret, sakkede vi bagud, satte han farten ned, kom vi for tæt på, satte han farten op.
Hol da op hvor var det sjovt, vi lå lige i r.... på ham hele tiden og havde han ikke kørt foran,og vist at det kunne lade sig gøre, havde jeg ALDRIG turde køre gennem et sving i den fart, ikke under 80-90 i de skarpe sving og 150-180 i de blødere kurver.
Jeg klamrede mig til rattet gennem chikanerne, hald da op hvor var det sjovt.
Da jeg senere på dagen kørte en tur som passager hos instruktøren, sad han totalt afslappet, med den ene hånd på rattet, en walkie-talkie i den anden hånd, som han også skulle skifte gear med, og øjnene, ja de var 60% af tiden i bakspejlet, for at holde øje med de kørere der bare troede at de kunne det hele.
Kurset sluttede kl. 18.00, men der gik mange timer/dage før smilet havde lagt sig.
Man kan købe kurset for 750 Euros, og det kan varmt anbefales.
Selvrisiko 10.000 Euros, så lad være med at blive for overmodig.
Der er et hotel ';PITT'; direkte på banen til rimelig pris.

Hilsen Flemming.

(udmeldt) Sonne

re:Ny Corvette !

Indlægaf (udmeldt) Sonne » 22. sep 2008, 01:39

Hej Flemming !

Sikke en fantastisk oplevelse...

Tak for historien.

Sonne

Tilbage til "Generelt forum"