førtsegangs registreringsdato

Alm. snak
bent_lp-755

førtsegangs registreringsdato

Indlægaf bent_lp-755 » 9. maj 2008, 01:06

Min Corvette, en 73-model indkøbt i Sverige, har jeg fået toldsynet hos Applus. Da jeg ikke kunne dokumentere  førstegangs registreringsdatoen, blev der skrevet 31-12-1973 på toldsynsattesten. Det bliver med andre ord ikke i denne sæson, at bilen passerer den magiske 35 års grænse.

Efterfølgende har jeg ud fra stelnummeret konstateret , at bilen er produceret i september 1972 (www.vettescape.com og ';Corvette restoration guide'; af Richard Prince).  Dette har jeg så foreholdt Applus, og de er villige til at ændre førstegangs registreringsdatoen til 31-12-1972, hvis jeg kan få et brev fra GM eller tilsvarende, der kan bekræfte korrektheden af mine internetoplysninger.

GM Danmark kunne ikke hjælpe, idet de ikke længere importrede Corvetter, men de henviste til Andersen & Martini, og her var svaret, at det havde man ikke mulighed for at kontrollere.

Håbet svinder, men jeg vil dog prøve GM i USA, og her kommer spørgmålet endelig :

Er der nogen, der har forslag til hvem og hvor i GM jeg skal spørge?

mvh
Bent #337

(udmeldt) C3

Re: førtsegangs registreringsdato

Indlægaf (udmeldt) C3 » 9. maj 2008, 01:15

Hej Bent,

Du er i eksakt samme situation som jeg var i 2004 med min 1969.

Min er produceret i 1968, men applus i Rødovre (dengang sb) nægtede dengang at tage produktionsdatoen ad notam, selv om det udtrykkeligt står i §§. Se mere i min profil, der er også links.

Løsningen dengang var at køre til Næstved, hvor alt gik i orden. Print nævnte §§ ud på forhånd.

Held og lykke, og du har en god chance for at få plader på i år.

C3.

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 9. maj 2008, 01:16

hey Bent

Hvis du foreligger det til dit lokale told/skat kontor er det muligt at få Dem til at stemple og underskrive dit udprint fra vettescape . 
Det er lykkedes for en del her i klubben at bruge dette som dok. i synshallen

(T/S-Tåstrup )

Bankmand

Indlægaf Bankmand » 9. maj 2008, 09:00

Rent afgiftmæssigt har de vist ændret praksis ( ikke lovgivningen ) så du burde kunne få en 1973 ind til veteran afgift - der en bl.a. en del i mustan gklubben der har fået deres 1973 på vetaran afgift i år..

men vægtafgiftmssigt bliver det først næste år du slipper billigere :-)

Held og lykke
Claus

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 9. maj 2008, 14:21

Havde ellers håbet på at kunne hjælpe dig, men denne side er kun fra 1980 og fremad !! 

http://www.dmv.org/vehicle-history.php

/Thomas..

Per

Indlægaf Per » 9. maj 2008, 17:07

Hej Bent

Ingen grund til panik...............

Havde nøjagtigt samme  problem med Applus Næstved i sin tid .

De nægtede at god tage datoen (30.04.1970) da der ikke var nøjagtig (dag) dato på 1 registering,kun måned.

Heldigvis var der en meget forstående Quinde  i Centralregistret som godt kunne se det grinagtige i situationen.

Syn i december/januar ( salt og sjap) med et veteranbil som ikke er forsikret på det tidspunkt.

Havde faktisk modtaget en registreringsattest med 31.12.1970, og frygtede T&S afgørelse med afgift af samme grund.

Det elskelige menneske i CRM sendte straks en ny registreringsattest ændret til 30.04.1970= ud og køre.

Heldigvis er landet ikke udelukkende befolket med paragrafryttere .

Ring til Centraltregistret og få en snak med dem (husker desværre ikke navnet på skattebassen).

JL

Indlægaf JL » 11. jun 2008, 21:30

Hej Bent.
Hvis du endnu ikke har fået synet din bil kan du evt. ringe til mig på tlf. 27271281 - så kan jeg måske hjælpe dig.
Jeg har haft samme problemer som du er løbet ind i - men har fået løst dem. Hilsen Jørgen Laursen.

bent_lp-755

Indlægaf bent_lp-755 » 13. jun 2008, 00:40

Hej Jørgen.
Tak for tilbuddet, men problemet er løst. Netop i dag har jeg modtaget registreringsattesten, hvor der under ?dato for køretøjets første registrering? står 31.12.72.
Tak til alle svar i denne tråd, det var lige de input, der gjorde udslaget.
SKAT i Høje Taastrup udviste noget mere samarbejdsvilje end den jeg mødte hos SKAT i Køge. Med en e-mail udskrift i hånden fra ?Motorekspeditionen Høje Taastrup?, der bekræftede at bilen var produceret i 1972 og dermed behandles som veterankøretøj, drog jeg optimistisk af sted til Applus i Slagelse i fredags. Den gode synsmand var dog af en anden opfattelse indtil jeg hev §57 fra ?Bekendtgørelse om registrering og syn af køretøjer? frem af bunken. Så skulle han pludselig telefonere og så var fornuften tilbage. Med nysynet bil og udfyldte blanketter fra Applus kørte jeg til SKAT i Høje Taastrup, hvor jeg efter 3,5 times ventetid og 24825 kr fattigere glad forlod stedet med nummerplader i hånden.

Mvh
Bent #337

Tilbage til "Generelt forum"