Hej alle sammen
Er der nogen i dette forum der kan fortælle mig uvidende c3 ejer
hvilken motor jeg har ?????
69 coupe, ifølge motornr v0121fb en 327 cui med powerglide, hvis mine oplysninger er rigtige?????
Men.... med 4 trins man. M20 gearkasse
Dette parret med indsugningsmanifold 3927184 [ støbenr ) = 350 cui, samt Rochester karburator
Knast tja......... ingen oplysning
Mvh Jimmy # 637
327 cui
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: 327 cui
Da det ikke er bilens originale motor (69 vette er med 350 cui og ingen powerglide) og du vel ikke kan være sikker på at den ikke har været skilt ad og renoveret tidligere, er man vel nødt til at åbne den for at vide nøjagtig hvad dele der er i den...
Men numrene på topstykkerne burde give et prej om dens ydelse, hvis det er det du leder efter.
Jeg fandt selv en gammel udslidt 327 fra før 1965 i min vette
Men numrene på topstykkerne burde give et prej om dens ydelse, hvis det er det du leder efter.
Jeg fandt selv en gammel udslidt 327 fra før 1965 i min vette

-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: 327 cui
Hej Jimmy
Med original, mente jeg den motor bilen oprindeligt er født med. Jeg troede egentligt du vidste det ikke var den originale motor og derfor spurgte efter hvad der er i den motor der ligger i bilen nu.
Købte du bilen som en ';matching numbers'; eller blot som en 350 cui, 300hk? (hvilken den reelt sagtens kan have)
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så burde det være muligt på den blok at stroke den og dermed få en 350 cui ud af den istedet.
Jeg slog dit engine suffix op (v0121fb) hvis det er det nummer der står forrest på din motorblok i passagersiden, så burde det ikke være en matching, da det umiddelbart ikke stemmer overens med noget til en vette... (1969, 327 cui, powerglide, 235 hk, 2 BBLS, fullsize)
http://www.nastyz28.com/chevy-engine-code-stampings.php
Men det kan da ske nogen af de klogere hoveder i klubben har noget andet at sige? Jeg kan jo tage fejl...
Du kan se de forskellige motor koder til 69 corvette her
http://rowleycorvette.com/stats69.html:3d04b679http://rowleycorvette.com/stats69.html
Mvh
Roald
Med original, mente jeg den motor bilen oprindeligt er født med. Jeg troede egentligt du vidste det ikke var den originale motor og derfor spurgte efter hvad der er i den motor der ligger i bilen nu.
Købte du bilen som en ';matching numbers'; eller blot som en 350 cui, 300hk? (hvilken den reelt sagtens kan have)
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så burde det være muligt på den blok at stroke den og dermed få en 350 cui ud af den istedet.
Jeg slog dit engine suffix op (v0121fb) hvis det er det nummer der står forrest på din motorblok i passagersiden, så burde det ikke være en matching, da det umiddelbart ikke stemmer overens med noget til en vette... (1969, 327 cui, powerglide, 235 hk, 2 BBLS, fullsize)
http://www.nastyz28.com/chevy-engine-code-stampings.php
Men det kan da ske nogen af de klogere hoveder i klubben har noget andet at sige? Jeg kan jo tage fejl...
Du kan se de forskellige motor koder til 69 corvette her
http://rowleycorvette.com/stats69.html:3d04b679http://rowleycorvette.com/stats69.html
Mvh
Roald
Re: 327 cui
Det er en 235 hestes 327 fra 69 som har ligget i en Impala med en powerglide bagved, det spændende ved netop denne motor er at det er en large journal/(store/brede) lejer 327, de er lidt sjældene end de tidligere 327'ere og holder til mere.
Re: 327 cui
Hej Jimmy - jeg er interesseret i at vide hvor du fandt numrene? Jeg er selv nysgerrig efter at få bekræftet hvilken motor der ligger i min bil.

-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: 327 cui
Her finder du de forskellige numre...
Block Casting Numbers for V8';s are located on the left rear and to the left of the distributor.
Dette nummer kan du slå op på blandt andet www.mortec.com og finde ud af hvilken type block du har
På billedet nedenunder ser du block casting nummeret lige under ';GM'; og er som nævnt på blokken lige foran torpedopladen i førersiden
Block Casting Date Codes for V8';s are located on the right rear and to the right of the distributor.
Udfra dette kan du se hvornår blokken er støbt.
Engine Suffix Codes for V8';s are located on the right front pad below front of the valve cover.
Fortæller dig hvilken fabrik (og dato) motoren er produceret på og hvilken bilmodel/motor/gearkasse motoren oprindeligt stammer fra.
De sidste bogstaver i nummeret der angiver motor/gearkasse kan du slå op for din vetteårgang på denne her side
http://rowleycorvette.com/vettestats.html:41c9d38ehttp://rowleycorvette.com/vettestats.html
Ser således ud og er på blokken lige foran topstykket i passagersiden (på billedet er der ikke noget topstykke monteret)
Nummeret med lille skrift skal gerne matche en del af dit VIN nummer hvis det er en ';matching';, men ellers er ';engine suffix code'; den del der står med store tegn på billedet.
Vehicle Identification Tags:
1953-1960 (early) Located on left door hinge pillar post.
1960-1962 Located on steering column in engine compartment.
1963-1967 Located on horizontal member below glove box.
1968-1972 Located on left verticle windshield frame.
Placering af VIN nummer for de forskellige årgange.
Hvis du også vil finde ud af hvilke topstykker du har på så find dette nummer midt på topstykkerne (ventildækslerne skal af)
Nummeret kan også slås op på www.mortec.com
/Roald
Block Casting Numbers for V8';s are located on the left rear and to the left of the distributor.
Dette nummer kan du slå op på blandt andet www.mortec.com og finde ud af hvilken type block du har
På billedet nedenunder ser du block casting nummeret lige under ';GM'; og er som nævnt på blokken lige foran torpedopladen i førersiden

Block Casting Date Codes for V8';s are located on the right rear and to the right of the distributor.
Udfra dette kan du se hvornår blokken er støbt.
Engine Suffix Codes for V8';s are located on the right front pad below front of the valve cover.
Fortæller dig hvilken fabrik (og dato) motoren er produceret på og hvilken bilmodel/motor/gearkasse motoren oprindeligt stammer fra.
De sidste bogstaver i nummeret der angiver motor/gearkasse kan du slå op for din vetteårgang på denne her side
http://rowleycorvette.com/vettestats.html:41c9d38ehttp://rowleycorvette.com/vettestats.html
Ser således ud og er på blokken lige foran topstykket i passagersiden (på billedet er der ikke noget topstykke monteret)

Nummeret med lille skrift skal gerne matche en del af dit VIN nummer hvis det er en ';matching';, men ellers er ';engine suffix code'; den del der står med store tegn på billedet.
Vehicle Identification Tags:
1953-1960 (early) Located on left door hinge pillar post.
1960-1962 Located on steering column in engine compartment.
1963-1967 Located on horizontal member below glove box.
1968-1972 Located on left verticle windshield frame.
Placering af VIN nummer for de forskellige årgange.
Hvis du også vil finde ud af hvilke topstykker du har på så find dette nummer midt på topstykkerne (ventildækslerne skal af)
Nummeret kan også slås op på www.mortec.com

/Roald
Re: 327 cui
Hej Jimmy,
Medmindre du har læst forket, motornummeret er meget utydeligt, så ja, der er skiftet motor. Man kan sige det er en periodekorrekt motor, hvis man ikke har den originale er det næstbedste at have en periodekorrekt en af slagsen, hvis det er det originale som tæller. Men du kan evt. lede lidt videre, der er masser af numre på motoren og motordele som kan være med til at be/afkræfte teorien.
Mht. Rochesteren er den vacuumstyret dvs. det er motoren der bestemmer hvormeget der skal leveres(dog ikke blandigen), derfor er reservedelsnummer 7016925 brugt i 68-69 på både 327,350 og 427. Men om der er forskel på nåle og dyser fra 327 og til 350 ved jeg ikke, der er forskel på renoveringskits mht. 327 og 350 (som indeholder dyser, nåle mv.).
Forskellen mellem 327 og 350 er udover slaglængden størrelsen af lejeoverfaldende, de tidligere 327'ere havde smallere lejer, men din blok er med de brede lejer/det er krumptappen også.
Medmindre du har læst forket, motornummeret er meget utydeligt, så ja, der er skiftet motor. Man kan sige det er en periodekorrekt motor, hvis man ikke har den originale er det næstbedste at have en periodekorrekt en af slagsen, hvis det er det originale som tæller. Men du kan evt. lede lidt videre, der er masser af numre på motoren og motordele som kan være med til at be/afkræfte teorien.
Mht. Rochesteren er den vacuumstyret dvs. det er motoren der bestemmer hvormeget der skal leveres(dog ikke blandigen), derfor er reservedelsnummer 7016925 brugt i 68-69 på både 327,350 og 427. Men om der er forskel på nåle og dyser fra 327 og til 350 ved jeg ikke, der er forskel på renoveringskits mht. 327 og 350 (som indeholder dyser, nåle mv.).
Forskellen mellem 327 og 350 er udover slaglængden størrelsen af lejeoverfaldende, de tidligere 327'ere havde smallere lejer, men din blok er med de brede lejer/det er krumptappen også.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster