C5 Z06 kontra C6

Alm. snak
LasseG436

C5 Z06 kontra C6

Indlægaf LasseG436 » 28. jan 2008, 01:17

Jeg har selv en standard C5 fra 97, sidst jeg var i usa lejede jeg en standard C6(dejlig vogn)

Jeg har et spørgsmål som jeg håber en af jer kan hjælpe med (måske du kan Flemming)

Jeg er blevet tilbudt en 2002 C5 Z06, og sådan en har jeg aldrig prøvet.

Hvordan kører den i forhold til min standard C5? Er den meget hurtigere? hårdere afstemt? 

Hvordan er den i forhold til den C6 jeg lejede?

Håber der er en der har prøvet dem alle der kan give sin vurdering.

Lars #510

re:C5 Z06 kontra C6

Indlægaf Lars #510 » 28. jan 2008, 17:57

Da jeg ikke har ejet hverken 5´er eller 6´er kan jeg ikke bidrage med andet end tekniske specs. C5 Z06, IKKE at forveksle med C5 FRC, har nogle finesser der adskiller den fra en alm 5´er. Motoren er som du jo ved en LS6, en viderudvikling af LS1´ern med 385 Hk (vs. 344 fra LS1) fra 2002 er den yderligt hævet til 405Hk Syntes man her lavet nogle sjove valg hos GM når man designer en ny ';Sports'; sportmodel.. Foreksempel har man konstrueret tyndere glas til forruden og bagrunde samt baklys glas for at spare vægt..2,59kg ialt helt præcist. Men man har valgt at benytte helt de samme bremser (skiver caliper klodser, ALT) som en std. C5. Man har bare malt dem røde, for det var jo en racer model... C5 Z06 er en fed bil, syntes bare nogle gange GM preoritering er lidt sjov.

Gæst

Re: C5 Z06 kontra C6

Indlægaf Gæst » 28. jan 2008, 21:08

Hej Lasse

Jeg har kørt min egen Z06'er. Personligt ville jeg selvfølgelig ikke bytte med nogen anden bil på den her jord. Men jeg skal prøve at være objektiv :-)

Jeg vil sige med hensyn til hestekræfterne så har min 385 og et moment 385, hvilket betyder at den kan præsterer 0-100 på ca 4 sek. måske lidt hurtigere hvis man har gode køreregenskaber. Men med de 295 baghjul og lidt fugt/vand på vejen så laver den hjulspænd i de første tre gear bare man tænker på speederen. Personligt syntes jeg lige pt. den har masser af power.

Med hensyn til gearskiftet så er det meget præcist lidt stift men det skal det være i sådan en bil. Koblingen er helt perfekt i og med den har hydralik cylinder til koblingen. Det sket et par gange at jeg har ramt 4 gear i stedet for 2 gear men den trækker lige godt af den grund :-)... næsten da.

Hvis jeg skal sige noget meget meget lidt dårligt om bilen, så er undervognen væsentligt hårdere end en standard C5. Med de danske elendige veje skal man virkelig passe på. Man kan godt mærke den er lidt hårdere, men til gengæld så er den limet fast til vejen som F1. Men jeg syntes ikke den er slem eller belastende at kører i, men det afhænger selvfølgelig af ens forventninger.

Jeg syntes det er en fantastisk racer som ser ualmindelig godt ud. Det giver opmærksomhed i og med den er så sjælden.

Hvis du kommer til Fredericia en dag er min dør åben :-)

Kasper, 773

Tilbage til "Generelt forum"