Hej
Er der nogle der kan hjælpe mig med at identificere hvilken 350 motor der ligger i min 68 vette? Det er en 350 motor med motor id: 13Y141646 og block casting 3970010. Min egen fornemmelse er at det er en L48 men jeg er ikke sikker.
Med venlig hilsen Lars
350 Motor-id?
Re: 350 Motor-id?
Hvis det er en originalmotor 327 skal suffixet være HE, HO, HP el HT. Du findet det i førersiden på motorblokken, der hvor topstykket slutter mod køleren, hvis det er originalmotoren er dit stelnummer en del motornummetet. En 010 block er en stærk blok og er mange gange fireboltet ( men ikke altid ).
Re: 350 Motor-id?
Hej
Det er IKKE originalmotoren, men en renoveret 350 der er lagt i. At det er en 1970 eller 1971 lyder meget sandsynligt. Det nummer som jeg opgiver er det nummer som står forrest på motoren. Blockcasting nummeret står bagest ind mod føreren. Kan man udfra numrene udlede hvilken motor det er (f.eks. L48) og hviken ydelse den har som standard?
Med venlig hilsen Lars
Det er IKKE originalmotoren, men en renoveret 350 der er lagt i. At det er en 1970 eller 1971 lyder meget sandsynligt. Det nummer som jeg opgiver er det nummer som står forrest på motoren. Blockcasting nummeret står bagest ind mod føreren. Kan man udfra numrene udlede hvilken motor det er (f.eks. L48) og hviken ydelse den har som standard?
Med venlig hilsen Lars