Min nye strømfordeler fra USA

Teknisk relateret snak
John #817

Min nye strømfordeler fra USA

Indlægaf John #817 » 1. dec 2007, 12:26

Hej,

Så kom min strømfordeler hjem fra USA. (69 Corvette HEI Distributor w/ Tach Drive, Adjustable vacuum advance canister)

Er der nogle der har et link, så jeg kan se hvordan jeg tilslutter og indstiller den?

Mvh,
John

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Re: Min nye strømfordeler fra USA

Indlægaf Allan#373 » 1. dec 2007, 12:44

Ja - Tips/Teknik - Set HEI timing
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

david

Indlægaf david » 1. dec 2007, 13:59

Lars har skrevet dette, øverste artikel:

www.corvetteclub.org.uk/kb.php

John #817

Indlægaf John #817 » 1. dec 2007, 15:19

Tak for det begge 2

Hvor kan jeg se, hvordan + og - skal tilsluttes?
Jeg kan se man skal bruge et stik, men det var ikke med, hvor kan jeg købe det i DK?

/John

david

re:Min nye strømfordeler fra USA

Indlægaf david » 1. dec 2007, 15:57

Det er supersimpelt, den skal blot have 12 volt gerne over et relæ så du ikke trækker det direkte fra multistikket i brandvæggen. Hvis du bruger den ledning som giver strøm + til tændspolen idag som trigger på et relæ er det nemt. Der sidder også ekstra udtag i sikringsholderen under instrumentbrættet som giver + når tændingsnøglen drejes. Jeg er sikker på at f.eks Lynegaard eller us autodele mv. har et sådant stik.

John #817

Re: re:Min nye strømfordeler fra USA

Indlægaf John #817 » 1. dec 2007, 16:14

Tak for det David.
Den er den strøm fordeler, jeg sendet dig et link på for et par mdr. siden.
Den kommer først nu, fordi den kom hjem med en 1971 cab, som ankom til Århus i går.

Er det ligemeget hvad for en pol på strøm fordeleren der får + eller - ?

/John

John #817

Indlægaf John #817 » 1. dec 2007, 16:32

Jeg var lige ud at kigge på min Holley karburator, jeg kan ta' vakuum 2 steder på min Holley. Jeg kan ta' vakuum fra de 2 store sekundære eller fra de 2 små primære, lige ved siden af hvor benzinen kommer ind. Hvilken skal jeg vælge?

Piet

Indlægaf Piet » 1. dec 2007, 17:12

Der skal ikke + og - på stikbenet til strømfordeleren. Stel hives automatisk igennem motoren og derved fordeleren, du skal kun montere en 12V tændingsplus, det er stikbenet til højre, benet til venstre er til elektrisk omdrejningstæller. 
Og defor behøver du ikke et stik, du kan bare sætte en kabelsko på i den rigtige størrelse. 

Hvis du alligevel gerne vil have et stik kan det købes her  http://firstmile.dk/product.asp?product=1036&sub=127  
til 28,50.-

på din kaburator tag den tilslutning som har konstant vacuum, i tomgang sæt en finger på hullet og mærk hvilken en som har vacuum og brug den, blænd den anden port af det er weighted vacuum.

John #817

Indlægaf John #817 » 1. dec 2007, 17:34

Tak for det Piet,

Jeg vil også gøre noget ved min Holley karburator, det er en 6210/4237B
David fandt denne tekst for et par mdr. siden:
Competition replacement for all Quadra-Jet carbs. on
1965-70 327, 350, 402 C.I.D. engs. Mechanical
secondaries, spread bore, double pump, 650 c.f.m., non
emission, divorced choke

Jeg kan ikke få mit speeder træk til at virker(det er 3cm for langt !), og jeg kan se den drypper lidt benzin.
Så jeg overvejer om jeg skal købe et rep. sæt og nyt speeder kabel, eller en helt ny karburator.

Hvad kan du tilbyde?

Jeg ønsker mig en karburator der er god til curise og god til speed.

/John

Piet

Indlægaf Piet » 1. dec 2007, 17:57

John

Jeg kan se under din profil at din bil er monteret med en 4sp manuel gearkasse, så det er en fin kaburator du har.
Med mindre  du har problemer med  din nuværende kaburator, så skal du ikke forvente at kunne mærke nogen forskel ved at udskifte den, hvis den ';savler'; fra spjældakslerne osv så ville jeg dog udskfifte den, hvis det er fra svømmerhusene så ville jeg skifte pakningerne.

Det er højst sansynligt ikke dit speederkabel der lige pludseligt er blevet for langt, typisk  er det problemer med selve speederpedalen/akselbeslaget.
Prøv at holde en hånd på det stykke metal som går op og holder fast i kablet (nede på speederren) og vrik så med speeder pedalen, så kan du mærke om de 2 ting er slidt.
Du kan rette problemet ved at adskille hele speederpedaltrækket og så tage den metalplade som holder kablet og åbne slidsen i bunden med en nedstryger, så kan du spænde den mere sammen med  den gennemgående bolt.
Hvis der er slidt dybe spor, bør du have en ny.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"