Hej med jer
Well, så er bilen røget til køjs i garagen, er puttet varmt og lækkert og bliver jævnligt nusset under dynen. Udover det triste faktum at sæsonen er slut, starter nu den absolut dyreste periode i sæsonen, nemlig perioden med snuden foran PC'en, en kop varm kaffe, konen der ryster på hovedet, og VISA kortet liggende klar sammen med den alenlange liste af ting man slet ikke kan undvære!
Dog vil jeg lige (for familiefredens skyld) inden jeg går amok på Ecklers og andre corbvette relaterede butikker, høre om der skulle være nogen andre C2 ejere der ligger inde med en gearknop til manuel gearstang?? (betyder det egentlig noget med årstal, og om det er manuel eller automatgear, når man vælger gear knop??). Jeg er en aaaanelse fedtet med at bestille en enkelt lille gearknop fra Ecklers, da det er det eneste sted jeg kan se har den, og den er en eller anden ubestemmelig kulør? Jeg ville jo gerne have en i hvid som den jeg har nu.
Men måske nogle af jer kendte til en lille dansk sidegade vekselér der lå inde med nogle?? Problemet er faktisk at min gearknop sidder så løs (formentlig gevindet på knoppen) at den falder af hver gang man skifter til 2. eller 4. gear, hvilket efterlader én med en relativ spids metalstang i højre hånd, og gør et skifte til fra 2. til 4. eller vice versa relativt smertefuldt, efterfulgt at en febrilsk roden efter knoppen når man holder stille (hvorfor har de forresten overhovedet lagt et 1. og 3. gear ind? er der nogen der bruger det?!?!)
Håber der er en barmhjertig sjæl der kan hjælpe.
Varme efterårshilsner
Lars
Gear knop til C2
-
Re: Gear knop til C2
Jeg har en sort og en sølv gearknop til at ligge som du må få, hvis jeg kan finde dem. Men jeg aner ikke om de passer på din gearstang. De lå løst i min bil da jeg købte den.
Hej
Mener den skal være sort i en 63 og crome i resten af c2
MVH
Brian
Mener den skal være sort i en 63 og crome i resten af c2
MVH
Brian
-
Æh en nærmere inspektion af dem viste at gevindet på den sorte også er slidt, sorry. Og den sølv farvet er af alu med en plastik indsats til gevindet.
re:Gear knop til C2
Et beskedent forslag, som vil spare dig for en del penge, er at renoverer din eksisterende gearknop. Hvis du ellers kan li' den.
Kom lidt glasfiber spartel på siderne i det gamle gevind og lad det tørre en dags tid. Fyld evt. resten af hullet op med lidt byggesilikone og skru gearknoppen forsigtigt på. Gevindet på gearstangen skærer således et nyt gevind i det hærdede glasfiber, og silikonen giver sikkerhed for den bliver siddende ved alm brug. Gearknoppen sidder dog ikke mere fast, end den kan skrues af hvis der er behov. Nemt billigt og det virker.
Mvh Smipe
Re: re:Gear knop til C2
Tak for alle jeres svar! Og Smipe, jeg vil forsøge mig med dit forslag først, der er sådan lidt Emil fra Lønneberg over det, det passer mig fint :-)
Kan man, hvis det ikke virker, bruge en C3 gearknop??
Venlige hilsner
Lars
Kan man, hvis det ikke virker, bruge en C3 gearknop??
Venlige hilsner
Lars
-
Re: re:Gear knop til C2
Der er også sådan en her til 64-68, hvis første løsning ikke virker tilfredsstillende.
http://www.firstmile.dk/product.asp?product=150&sub=127&page=1
http://www.firstmile.dk/product.asp?product=150&sub=127&page=1
re:Gear knop til C2
Hej Lars , fik du gearknoppen til at blive hængende med 'Emil' metoden ?
Mvh Smipe