Dunst af benzin

Alm. snak
Bogild

Dunst af benzin

Indlægaf Bogild » 2. sep 2007, 21:42

Min Corvette er fra 69, den er udstyret med holly karburator.
Når den er varm og jeg har kørt den i garagen efter en rask tur, stinker det nærmest af benzin i lokalet flere timer efter. Jeg har undersøgt vognen underneden, men synes ikke at kunne se nogle utætheder. Jeg fornemmer at det er benzindampe der stille fiser ud et eller andet sted. Er der nogen der kender årsagen og gerne en løsning.

david

re:Dunst af benzin

Indlægaf david » 2. sep 2007, 22:24

gisp, du bliver nødt til at gå det hele igennem, det kan være utætte rør, slanger, rusten tank, utæt karburator/benzinfilter/benzinpumpe/fittings, defekt nåleventil, hvis fejlen er i nærheden af noget som kan lave en gnist kan resultatet være fatalt specielt i en glasfiberbil.

Roald #606

Re: re:Dunst af benzin

Indlægaf Roald #606 » 2. sep 2007, 23:37

Jeg har oplevet noget der ligner lidt. En dag kommer jeg ud i værkstedet og starter vetten efter et par ugers stilstand. Jeg bakker bilen udenfor og bemærker straks en unormal meget stærk lugt af benzin. Så da bilen er udenfor åbner jeg motorhjelmen og får en mindre sky af hvid benzin damp i hovedet og kan se at et utæt filter/benzinslange oversprøjter motor og udstødningsmanifold med benzin Heldigvis fik jeg motor slukket og overhældt med vand inden der skete noget...

Pointe: Sørg for at hele benzinlinjen er i tiptop stand...

Bogild

Re: re:Dunst af benzin

Indlægaf Bogild » 3. sep 2007, 00:31

Tak for svarene. Jeg har været over og ligge lidt under vognen, fjernet reservehjulskassen og ser at der er en lille utæthed hvor slangen er monteret på tanken, det kan være grunden. Selve slangen har jeg fulgt under hele vognen (den ligner noget der er løgn, er samlet mange steder og også skiftet nogle steder)op til pumpe, filteret og karburatoren inde i motorrumet, det ser fint ud og lugter egentlig ikke.

Igen, mange tak for hjælpen

Finn

Tilbage til "Generelt forum"