Jeg fik forleden dag indkaldelse til syn, med min 68 cab. der blev imp.og synet sidste år, inden d. 21-12. Mandag ringede jeg til færselstyrelsen for at sige at jeg havde et problem, da jeg ikke må køre p.gr.a. forsikringen. Jeg kom til at snakke med en flink dame, der kunne oplyse mig om at der var lavet en fejl sidst. Jeg fik nu 2 valgmuligheder, enten valgfri synsdato el. veteran kørsel. Nu er bilen ved at blive omreg. til vet. kørsel og skal først synes igen i 2013.
I aftes var jeg ude at trille en sidste tur inden vinteropstaldningen. Jeg synes det har været en god sæson med mange gode oplevelser med jer alle og glæder mig til at mødes igen ude på vejen. Lad os håbe vinteren bliver kort så vi kan komme ud at køre til marts/april.
Christian: fint indlæg igår
Arne
Syn
Re: Syn
Jeg har lige snakket med fædselsstyrelsen og 40 års reglen gælder stadigvæk dvs at omregisterer man til vetrankørsel (kan man når køretøjet er 35 år gammelt) så bliver man indkaldt til syn når køretøjet er 40 år gammelt og derfeter hvert 8 år.
man skal køre på motorkontoret og udfylde en blanket hvor man ansøger om at få bilen over på vetreankørsel status.
min bil er registerert første gang i marts måned 1968 dvs den er 38 år gammel, nu ligger det sådan at den skal til syn april måned 2007, hvis jeg omregistrerer til veterankøretøj så skal den først til syn i marts måned 2008 (40 år gammel) og derefter hvert 8 år.
man skal køre på motorkontoret og udfylde en blanket hvor man ansøger om at få bilen over på vetreankørsel status.
min bil er registerert første gang i marts måned 1968 dvs den er 38 år gammel, nu ligger det sådan at den skal til syn april måned 2007, hvis jeg omregistrerer til veterankøretøj så skal den først til syn i marts måned 2008 (40 år gammel) og derefter hvert 8 år.