Kølesystem 'flush'

Alm. snak
Claes

Kølesystem 'flush'

Indlægaf Claes » 5. aug 2006, 10:01

Jeg afleverede min køler til hillerød kølerfabrik igår, for at få den repareret. Nu jeg alligevel er igang vil jeg gerne rense kølesystemet ordentligt igennem. Hvordan gør man det? Er det bare at hælde vand på systemet og køre et stykke tid med det, og så tappe vandet af og hælde nyt på igen - et par gange? eller er der en smartere måde? Er der i øvrigt nogle luftskruer på en vette, eller 'æder' den vandet uden at åbne luftskruer? På forhånd mange tak for eventuelle svar!

Claes

david

Re: Kølesystem 'flush'

Indlægaf david » 5. aug 2006, 12:26

Det bedste er selvfølelig at rense blokken godt igennem når den er ude af bilen med alle frostpropper afmonteret, der kan godt danne sig et tykt lag slam i bunden af blokken som årene går, ja nogle skifter også frostpropper ved at banke nye i efter at have banket de gamle ind i blokken/kan ikke anbefales. Det skal gøres med en højtryksrenser. Hvis man ikke lige har blokken ude, kan man forsøge sig med kølerens eller flydende opvaskemiddel det skulle efter sigende også give gode resultater, man skal blive ved med at skifte/rense til det som kommer ud er klart, motoren/systemet skal varmes godt igennem inden man flusher/skifter vand. Mht. til luftskruer har corvetten ikke nogen men hvis man kører med expansionsbeholder  kan man hælder på her eller man kan afmontere termostathuset og fylde på , der plejer dog ikke at være problemer med luftlommer i chevroletmotorerne.

Der er flere firmaer som laver kits d se feks dette system til backflushing 'flush'n'fill'

http://www.prestone.com/products/accessories.php#accessories2

Tilbage til "Generelt forum"