Når mit motoroile er godt varmt ( over 103 grader), har jeg af og til ingen olietryk i tomgang. Olietykket kommer med det sammen igen så snart den får det mindte gas/omdrejninger.
Olietrykket ved koldstart er fint, samt olietryk ved cruise, hårdkørsel etc ved alle temperature er også fint...
Problemet opstår altså kun ved VARM olie i tomgang... Bruger 5W40 Full synth Mobile oile...vil 10W40 afhjælpe problemet?
Ingen olietryk....?
Re: Ingen olietryk....?
Din olie er for tynd....!
Brug en tykkere olie. 10W40 eller 15W40
Tryk er modstand mod at flyde.....
Da det er sværere at trykke en kold olie gennem motoren vil du have et højere olietryk når motoren er kold....
Ligesom at olietrykket stiger med stigende omdrejninger, da pumpen nu pumper mere olie end motoren kan nå at bruge i lejer ventilløftere osv....
Cruz59
Brug en tykkere olie. 10W40 eller 15W40
Tryk er modstand mod at flyde.....
Da det er sværere at trykke en kold olie gennem motoren vil du have et højere olietryk når motoren er kold....
Ligesom at olietrykket stiger med stigende omdrejninger, da pumpen nu pumper mere olie end motoren kan nå at bruge i lejer ventilløftere osv....
Cruz59
Er en 10w40 ikke genrelt mere tyk end en 5W40?
Er blevet rådet til at benytte Fuld synth. da jeg bruger bilen hårdtm og L98 motoren er konstrueret så den køre generelt meget varmt.
Er blevet rådet til at benytte Fuld synth. da jeg bruger bilen hårdtm og L98 motoren er konstrueret så den køre generelt meget varmt.
Tror jeg prøver en 5W50 fra mobile....den er ovenikøbet i tilbud hos HH.
Bruger fuld synth igen da jeg flere steder er blevet anvist til dette, da den synthetiske motorolie bedre klare den høje temperatur, mht til smøreevne og levetid.
I alle de vette bøger jeg har forskriver de kun Synth olie til L98 af samme grund.
Håber den nye olie, fjerner problemet..... Hvem ved det kan være den 'gamle' olie allerede er tynd som vand...
Bruger fuld synth igen da jeg flere steder er blevet anvist til dette, da den synthetiske motorolie bedre klare den høje temperatur, mht til smøreevne og levetid.
I alle de vette bøger jeg har forskriver de kun Synth olie til L98 af samme grund.
Håber den nye olie, fjerner problemet..... Hvem ved det kan være den 'gamle' olie allerede er tynd som vand...