Hos Summit har jeg fundet 2 Trickflow-kits som virker interessante.
Det ene er et 420/395, og det andet er et 490/440, se links nedenunder.
Min 350´er virker sund og er med Edelbrock Perfomer indsug og en nyere Carter Competition kaburator (650).
Giver denne Carter nok til disse kits, eller skal der opgraderes til større ?
Og endelig er det noget andre har prøvet - og med hvilke erfaringer ?
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=TFS%2DK314%2D420%2D395&N=4294908216+4294925081+4294840140+4294908189+115&autoview=sku
Eller:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=TFS%2DK314%2D490%2D440&N=4294908216+4294925081+4294840140+4294908189+115&autoview=sku
Trickflow ?
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Re: Trickflow ?
Der er en calculator her:
http://www.perfectracing.com/techtips/cfmcalculator.htm
En maskine som f.eks. min 383 cui med max. 6500 rpm og en skønnet volumetrisk virkningsgrad på 85 % kræver faktisk kun en 612 CFM carb. En 650 ville efter min opfattelse være et godt valg. ( Jeg har naturligvis en 750 CFM *S* ).
Der er rigtigt at mange vælger for store karburatorer. Nogle siger at det ikke betyder noget. Andre at det ødelægger trækkraften især i bunden.
C3
http://www.perfectracing.com/techtips/cfmcalculator.htm
En maskine som f.eks. min 383 cui med max. 6500 rpm og en skønnet volumetrisk virkningsgrad på 85 % kræver faktisk kun en 612 CFM carb. En 650 ville efter min opfattelse være et godt valg. ( Jeg har naturligvis en 750 CFM *S* ).
Der er rigtigt at mange vælger for store karburatorer. Nogle siger at det ikke betyder noget. Andre at det ødelægger trækkraften især i bunden.
C3
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 5 gæster