registreringsdato toldsyn

Alm. snak
lyhne-793

registreringsdato toldsyn

Indlægaf lyhne-793 » 3. maj 2006, 20:04

Hej forum

Erder nogen der ved om der findes en registreringsdatabase el. lignende synsmanden ønsker BARE 1. reg. dato . Jeg har kun den sidste Amerikanske reg.attest ,som siger byggeår 71 og salgsår 71 men ingen måned dato osv.

Til Claus, mit problem med rattet er at lejet skurrer lidt når man drejer rattet så jeg må se hvordan jeg får det FISKET op og udskiftet hvis det er fra side til side med din tror jeg det er det samme problem men er det op og ned langs ratstammen tror jeg ikke det betyder noget.     Hilsen Kristian

(udmeldt) C3

Re: registreringsdato toldsyn

Indlægaf (udmeldt) C3 » 3. maj 2006, 21:16

Så er det desværre - efter bogen - 31/12-1971.

http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/b1997/0091605.htm

Se særligt stk.3 i §57:

§ 57. Hvis køretøjet er indført som brugt fra udlandet eller tidligere har været registreret efter de regler, der gælder for forsvarets og redningsberedskabets køretøjer, anføres på registreringsattesten og i registeret i rubrikken »Registreret første gang« datoen for den tidligere første registrering. Hvis denne ikke kan oplyses, anføres eventuelt efter indhentet erklæring fra Bilinspektionen fabrikationsår.

Stk. 2. For ikkefabriksnye køretøjer, der ikke har været registreret her i landet eller i udlandet, anføres køretøjets fabrikationsår, der fastslås af Bilinspektionen om fornødent på grundlag af et skøn. Det samme gælder køretøjer fremstillet ved genopbygning af et ældre køretøj eller under anvendelse af dele fra flere ældre køretøjer under sådanne omstændigheder, at fornyet registreringsafgift skal betales ved dets registrering.

Stk. 3. Når et køretøjs fabrikationsår lægges til grund, betragtes køretøjet som registreret første gang ved udgangen af fabrikationsåret.

Stk. 4. Hvis et trækkende køretøj godkendes i fast kombination med et påhængskøretøj, anføres det trækkende køretøjs registreringsnummer på påhængskøretøjets registreringsattest, ligesom påhængskøretøjets registreringsnummer anføres på det trækkende køretøjs registreringsattest.

C3

Per

Re: registreringsdato toldsyn

Indlægaf Per » 3. maj 2006, 21:54

Hej Lyhne

Jeg har omtrent haft det samme problem.

Havde en måned men ikke den nøjagtige dato.

Prøv at taste dit 'VIN-nummer' på dette link: http://vettescape.com/

Og print det ud, så du kan vise til synsmanden.

Om det hjælper ved jeg ikke...............

De synsfolk jeg mødte hos Applus, Næstved var ihvertfald ikke særligt forstående.

Jeg måtte igennem Færdselsstyrelsen og Rigspolitiets Færdelsafdeling.

Først fik jeg en registreringsattest med dato: 31.12.1970 ( min er fra 70 - reg. 2005).

Og da jeg så klagede til Færdselsstyrelsen 'tog det en krig - og endte med ingenting'.

I min desperation ringede jeg til Rigspolitiets Færdselsafdeling og talte med en sød medarbejder, som var vældigt imødekommende, og ændrede datoen til det foreslåede (af mig) -'og så var den ged barberet'.

Siden har der ikke været noget ballade om den sag - Så giv aldrig op !

Tilbage til "Generelt forum"