hjælp til registrering af 71"er

Alm. snak
Gæst

hjælp til registrering af 71"er

Indlægaf Gæst » 22. mar 2006, 20:21

har fået til opgave at få min mors 71'er på plader.

har ikke prøvet den slags før, så hvis nogen lige kunne forklare hvad jeg skal gøre og i hvilken rækkefølge, ville det være en stor hjælp :)

her kommer lige lidt fakta:

bilen er købt hos dreamfaktory, og har tilsyneladene været til toldsyn d 7. februar 2005. og det er jo vældig fint, men! men på det stykke papir jeg sidder med her står der 'køretøjet er dokumenteret registreret første gang i udlandet den 31 december 1971' og det er jo der man kan få lidt problemer ?

min far har snakket med allan fra dreamfactory og han sagde nærmest at de 'skal' acceptere den selvom man ikke kan dokumentere første registreringsdato.. han mener ikke det er noget problem.

ifølge vettescape.com er bilen produceret i december 1970. kan jeg bruge det til noget overfor told og skat ?

skal den i så fald til et nyt toldsyn?

håber nogen kan/vil hjælpe :)

(udmeldt) Jesper Krarup

Re: hjælp til registrering af 71"er

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 22. mar 2006, 21:18

Har du den oprindelige registreringsattest - den fra Guds eget land eller-hvor-nu Vetten kommer fra??

På de gamle amerikanske reg.attester står der (ihvertfald på min fra 1968) kun år - ingen dato.

Hvis du har attesten, vil du ikke få problemer med at få accepteret 31/12 som dato, der er jo ikke flere dage i det år!!!!

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 22. mar 2006, 23:07

Du skal bruge §57.

http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/b1997/0091605.htm

§ 57. Hvis køretøjet er indført som brugt fra udlandet eller tidligere har været registreret efter de regler, der gælder for forsvarets og redningsberedskabets køretøjer, anføres på registreringsattesten og i registeret i rubrikken »Registreret første gang« datoen for den tidligere første registrering. Hvis denne ikke kan oplyses, anføres eventuelt efter indhentet erklæring fra Bilinspektionen fabrikationsår.

Stk. 2. For ikkefabriksnye køretøjer, der ikke har været registreret her i landet eller i udlandet, anføres køretøjets fabrikationsår, der fastslås af Bilinspektionen om fornødent på grundlag af et skøn. Det samme gælder køretøjer fremstillet ved genopbygning af et ældre køretøj eller under anvendelse af dele fra flere ældre køretøjer under sådanne omstændigheder, at fornyet registreringsafgift skal betales ved dets registrering.

Stk. 3. Når et køretøjs fabrikationsår lægges til grund, betragtes køretøjet som registreret første gang ved udgangen af fabrikationsåret.

Ved brug af §57 stk. 1 og 3. fik jeg overtalt SB til at 1.reg.dato var 31/12-68, og dermed kunne jeg få plader på i 2004 ( min er en 69 ).

C3

Gæst

Indlægaf Gæst » 25. mar 2006, 11:56

Hej

Du kan roligt kontakte told&skat for idag er det lavet om, således at en bil fra 1971 er 35 år når vi skriver 2006, med andre år man tæller i hele år og indregistreringsdatoen er uden betydning.

I usa bruger man kun årstal og ikke f.eks. 26. marts 2006, men kun 2006

Jeg skal netop til syn med min corveyye 1970 go har fået pris fra told&skat på ca. 36.000 i afgift.

Du kan gå ind på told&skat hjemmeside og søge på motorkørertøjer og klikke din model frem og se havd den ca. vil koste.

Tilbage til "Generelt forum"