Støddæmpere

Alm. snak
Sir Thomas

Støddæmpere

Indlægaf Sir Thomas » 19. nov 2005, 22:44

Jeg har hørt at Koni skulle være de bedste, og mit spørgsmål er så om følgende typenr. er de rigtige: Koni-nr. 8040-1019, og Koni-nr. 8040-1020 til henholdsvis foran og bagi...?

Findes der nogle der er bedre, vel at mærke til gadebrug...? Man kan jo lige så godt købe det bedste første gang, ikk`?

De bedste hilsner

Sir Thomas

Piet

Re: Støddæmpere

Indlægaf Piet » 20. nov 2005, 10:14

koni er absolut et godt valg af støddæmpere, generelt kan man ikke sige hvad der er bedst, det afhænger til dels af hvordan du vil have bilen skal køre, hvis man kører meget baneræs så skal man ikke have de samme dæmpere som en der vil køre på strippen, eller igen en som  helst vil cruise rundt stille og roligt, når man køber et undervognssæt til en corvette så er de dæmpere som er med som regel rimeligt afstemt til den undevognsopsætning, hvis du vil forkæle dig selv rigtgt meget og have muligheden for at justere på opsætningen af vognen så skal du have justerbare dæmpere, jeg kørere med Q1 dæmpere og selom de er temmelogt pebrede så giver de mulighed via en 'klik' knap for at justere hårheden på få minutter.

Igen, hvis dæmperen ike er justerbar så er det meget emget svært at sige hvilken type du skal bruge da det er helt individuelt hvor blød eller hård man kan lide sin undervogn. Som jeg har sat min undervogn op pt, siger de fleste 'hold da op den er hård' selv syntes jeg den er dejlig 'responsive'

Tilbage til "Generelt forum"