Steeroids montering

Alm. snak
Per

Steeroids montering

Indlægaf Per » 19. okt 2005, 21:38

Nå - i lørdags fik jeg så skiftet mit gamle styretøj ud med et tandstangs kit.

Egentlig gik det efter planen - men er er et enkelt beslag jeg ikke kan se hvor skal sidde - det er det lille som er beregnet til førersiden - nogen der ved det ?

Efter den vedlagte instruktion ( som er ringe) monterede jeg det nye kit, og målte afstanden imellem styreboltene på det gamle - da det var afmonteret.

119 cm - var det helt præcist ( imelem smøreniplerne), så jeg justerede Steeroids kittet til samme afstand !

Da jeg derefter kiggede på forhjulenes stilling - kunne det simpelthen ikke passe.

Begge forhjul spidsede gevaldigt ind - så.......... jeg efterjusterede til 118 cm, som virkede lidt mere normalt - og kørte en kort tur.

Nu ved jeg hvad andre Corvette ejere mener med at bilen 'sejler' - den var sgudda helt i sin egen verden inden for styretøj - og den spidsede stadig en lidt  på forhjulene, faktisk så meget at dækkene hylede som ved hjulspind - bortset fra at den ikke kørte ret hurtigt !

Nu forestår en 'husmands' eftersporing - og derefter direkte på værksted, så den kan blive sporet ordentligt.

(udmeldt) C3

Re: Steeroids montering

Indlægaf (udmeldt) C3 » 19. okt 2005, 21:50

Pudsigt jeg havde 118,5 cm og sporede på samme måde. Det blev ok. Beslaget skal, hvis det er det beslag jeg tror du mener, sidde i de 4 skruer nedefra i vangen. De stiver det større beslag på billedet gevaldig af. Uden det vrider beslagene sig og flytter nok tandstangen.

C3

(udmeldt) C3

Re: Steeroids montering

Indlægaf (udmeldt) C3 » 19. okt 2005, 22:00

Jeg tog lige et bedre billede. Er det dette beslag du mener?

C3

Tilbage til "Generelt forum"